אגודת החירשים בישראל (אח"א) חנכה השבוע את מרכז התקשורת הראשון בישראל, באמצעותו יכולים החירשים וכבדי השמיעה להתקשר לגורמים שאינם דוברים בשפת הסימנים, באמצעות שירותי וידאו בשפת הסימנים. כך, החירש הופך לאדם עצמאי יותר, שלא חייב להיעזר באדם שלישי על-מנת להתמודד עם סיטואציות שונות.
כיצד עובד המרכז
על החירשים ולכבדי השמיעה לפנות למוקדנית היושבת מול המחשב ודוברת בשפת הסימנים ולבקש ממנה ליצור בעבורם קשר עם גורמים שונים, כגון: משרדי ממשלה, תחנת מוניות, חברים שומעים, או אפילו מסעדת טייק אווי או פיצרייה.
האגודה קיבלה מחברת OOVOO את הטכנולוגיה המאפשרת לחירשים לפנות אל האגודה באמצעות: הודעות SMS, תקשורת וידאו בדור השלישי או באמצעות האינטרנט.
ביומיים הראשונים להרצת הפיילוט נרשמו 14 פניות, אשר כללו בין היתר: הזמנת תור לרופא, הזמנת מונית, שיחה למקום עבודה של חירש, יצירת קשר עם חברה שומעת וכו.
המרכז פועל בימים א'-ה', בין השעות 18:00-8:00.
מהאגודה נמסר, כי בעתיד, קיימת תוכנית להרחיב את פעילות המרכז במידה שתתקבל תמיכה ממשלתית.