בגוגל מפתחים טכנולוגיה חדשה לחיפוש תמונות, מקבילה לאלגוריתם הידוע PageRank המשמש את גוגל לדירוג אתרים ברשת. מנוע חיפוש התמונות ייקרא VisualRank, אשר ינסה "להבין" מה תוכן התמונות, על-מנת לקבל תוצאות טובות יותר, על-ידי שילוב זיהוי התמונה ודירוג תוצאות החיפוש על-פי רלוונטיות.
מחפשים iPhone
נכון להיום, התמונות המתקבלות בחיפוש במנועי החיפוש מאותרות באמצעות מילים המופיעות בטקסט מסביבן. במקרים רבים, שיטה זו מניבה תוצאות לא רלוונטיות לכוונת המשתמש. כרגע, מבצעים בגוגל מחקר לגבי מנוע החיפוש החדש, המשתמש במאגר של תמונות שכבר נסרקו - מאחר ותהליך סריקת כמויות גדולות של מידע ויזואלי דיגיטלי הנו יקר מאד.
החוקרים ביצעו השוואה בין חיפוש מילים ב-Google Images לבין חיפוש בעזרת האלגוריתם החדש. במחקר נבדקו 2,000 מוצרים שזכו למספר החיפושים הגדול ביותר, מוצרים כמו iPhone, למשל. תוצאות המחקר הראו כי האלגוריתם החדש מניב 83% פחות תוצאות לא רלוונטיות. השאלה היא אם ניתן יהיה ליישם את האלגוריתם על כמויות גדולות של תמונות.
עוד לא ישים
זיהוי עצמים בתמונות אינו משימה קלה, ומערכות ממוחשבות מתקשות לבצע משימה זו, מעבר לזיהוי מסויים של תווי פנים. עם זאת, לחיפוש הויזואלי משמעות עצומה בעולם החיפוש, והיכולת להביא את תוצאות חיפוש התמונות לאותה רמה כמו חיפוש טקסטואלי חשובה מאין כמוה. ועדיין, מומחים לזיהוי תמונות טוענים כי יהיה קשה ליישם את האלגוריתם על האינטרנט כולה. בכל מקרה, בינתיים אין לגוגל כוונה להשיק בקרוב את מנוע החיפוש החדש כשירות לגולשים.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
InformationWeek PCWorld DailyTech