תוצאות הפריימריס לרשימת הליכוד לכנסת ה-15, מעמידות בספק את דבר מינויו של השר צחי הנגבי, לתפקיד שר התחבורה. הנגבי אשר ניצב כעת במקום השלישי ברשימת הליכוד, זכאי על-פי התוצאה המרשימה שהשיג, לקבל לידיו משרד בכיר יותר ממשרד התחבורה.
עד כה ניכר היה, כי הנגבי ימונה לתפקיד שר התחבורה בממשלה הבאה, ושמועות קבעו כי הנגבי ימונה לתפקיד אף בתקופת הביניים שעד לכינון הממשלה החדשה.
מאז עזבה מפלגת העבודה את הממשלה, מתפקד משרד התחבורה בלא שר, ואיש מעובדיו הבכירים של המשרד אינו מצר על כך בפומבי.
ד"ר אפרים סנה הותיר אחריו בתפקיד המנכ"ל את סלמן ב- ציון, העושה באחרונה מאמצים ניכרים לשרת גם את השר הבא. באם ימונה הנגבי לתפקידו עלול בן-ציון להיות אחד המפסידים העקריים מדבר המינוי, שכן מנכ"ל המשרד לאכות הסביבה, שמואל הרשקוביץ, צפוי להמשיך בדרכו המשותפת עם הנגבי.
להרשקוביץ ידע מעמיק בנושאי תחבורה. הוא הקים וניהל את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אשר ראשה כיום, יצחק אשל, נמצא ביחסי עבודה קשים עם המנכ"ל הנוכחי של משרד התחבורה. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מבקשת לשנות את מעמדה המשפטי באופן שתעמוד כגוף עצמאי על משרדי, וכך תשלוט בתקציביה המגיעים לכחצי מיליארד שקלים בשנה.
כיום מופקד על הקצאת המשאבים צוות היגוי חוץ ממשלתי ברשות איש העסקים אבי נאור, מנכ"ל אמדוקס לשעבר. נאור המשמש כיו"ר עמותת אור ירוק עומד לכנס השבוע כנס בינלאומי בנושא הבטיחות בדרכים.
בערב הגאלה של כנס אשר יערך באמצע השבוע, מקוים המארגנים לארח את ראש הממשלה, אריאל שרון, אשר עד כה נימנע באופן שטתי מעיסוק בנושא הבטיחות בדרכים - הידוע כנושא כפוי טובה מבחינה פוליטית.
אחד הפוליטיקאים הבודדים אשר חרטו על דיגלם את המאבק בבטיחות בדרכים הוא ח"כ נחום לנגנטל. השבוע עומדת ועדת החקירה הפרלמטרית שכינס לנגנטל לנושא, לערוך את ישיבתה האחרונה – אשר תוקדש לנושא האכיפה המשטרתית. מיד אחר כך יחל לנגנטל והיוע"מ לפרוייקט – עו"ד מיכל לוצקי, לגבש את המלצות הביניים אשר יוגשו לממשלה הבאה לביצוע.
ועדת החקירה הפרלמנטרית לנושא תאונות הדרכים שמעה עד כה עדויות ממאות מומחים ומעורבים, וחבריה מחפשים עתה לשווא חבר כנסת אשר יהיה מוכן ליטול על עצמו את המשך הטיפול בנושא הסבוך.
נדירים המקרים בתולדות ממשלות ישראל, בהם אישיות פוליטית הצהירה בגלוי כי היא מעוניינת בתפקיד שר התחבורה. המשרד אמנם גדול מאוד ומשפיע באופן גורף על תחומי חיים רבים ומגוונים של אוכלוסיית המדינה, אך הפוליטיקאים רואים משום מה פחיתות כבוד בניהולו.
למעשה מדובר בקרש קפיצה פוליטי ממדרגה ראשונה, שהרי שמעון פרס, עזר ויצמן, משה קצב ורבים וטובים אחרים, שרתו קודם להעפלתם לצמרת, כשרי תחבורה.