|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת הממחים
מעוניינים לשדרג את הבית אבל חסר לכם הון עצמי? בואו לשמוע מה יש למשכנתה הפוכה להציע עבורכם!
כתיבת המומחים
מרפאת כאב תל אביב - מה חשוב לדעת לפני שבוחרים?

המדריך המלא לקייטנות בקיץ

אם עדיין לא בחרתם לילד קייטנה, אספנו במיוחד עבורכם מגוון של קייטנות שבהן יוכלו הילדים להשתלב, לכייף וליהנות בחופשת הקיץ
26/06/2008  |   גלית יצחק-אוגנוב   |   חדשות   |   תגובות
מאת: גלית יצחק  |    |  News1  |  תגובות
ליהנות בחופש הגדול [AP]

מחפשים הפעלה לילדים בתקופת הקיץ? חוששים מהפסקת הלימודים הממושכת? לקראת חופשת הקיץ, אספנו עבורכם מגוון אופציות מעניינות עבור הילדים.

אם הילד שלכם נחשב לילד מחונן, אתם יכולים לרשום אותו לקייטנה המיועדת לילדים מחוננים. הקייטנה תתקיים בקיבוץ משאבי שדה שבדרום.

אם אתם מעדיפים לנסות להעסיק את הילדים בבית, המרכז לטכנולוגיה חינוכית מציע את קייטנת אופק, הפועלת דרך האינטרנט.

כמו-כן, המרכז לקיום משותף בקיבוץ החינוכי אשבל שבמועצה האזורית משגב מציע קייטנה יהודית-ערבית לילדים מכרמיאל, יישובי משגב, סכנין ושע'ב.

במידה וילדכם סובל מעודף משקל, גם לכך יש פתרון. בית החולים שיבא מציע קייטנה מיוחדת לילדים ונוער בגילאי 18-6 בעלי עודף משקל.

אבל אם אתם מחפשים רעיונות כיצד להעסיק את ילדכם בבית, מבלי לשלוח אותו לקייטנה, אפשר לנסות את האופציה השנייה - לקיים קייטנות ביתיות.

להלן הפירוט המלא:

קייטנת קיץ לילדים מחוננים
נושא הקייטנה: עולמות של פנטזיה

בקיבוץ משאבי שדה שבדרום תפתח קייטנה המיועדת לילדים מחוננים בגילאי 18-9. הקייטנה, ששמה 'מחנה משותף', מציעה מגוון פעילויות מאתגרות בנושא עולם הפנטזיה.

הקייטנה מאפשרת לילדים להיפתח בסביבה בטוחה ולסגל להם כישורים חברתיים שיסייעו להתנהלותם בחברה. נושא הקייטנה: עולמות של פנטזיה - גיבורים ומפלצות, מבוכים ודרקונים, אמונות טפלות וקמעות.

את הקייטנה יפעילו צוות של מדריכים חברתיים בעלי רקע בחינוך לא פורמלי, כאשר כל קבוצה תכלול 22-20 ילדים ולכל קבוצה יהיה מדריך צמוד. בנוסף, יהיו מדריכים מקצועיים בהתאם לפעילות.

את המחנה יזמה והקימה מור יורשנסקי, דוקטורנטית לחינוך. משך הקייטנה: 4 מחזורים בני שישה ימים:

  • מחזור ראשון: 18-13 ביולי בוגרי כיתות ז'-יב';
  • מחזור שני: 8-3 באוגוסט בוגרי כיתות ד'-ח';
  • מחזור שלישי: 15-10 בוגרי כיתות ז'-יב';
  • מחזור רביעי: 22-17 באוגוסט בוגרי כתות ד'-ח'.

מחיר: 1,980 שקלים למשתתף, 3 ארוחות. ילד שני מאותה משפחה 10% הנחה, וכל חבר מזכה בהנחה של 50 שקלים.

קייטנת אופק לכל הילדים - חינם
קייטנה דרך האינטרנט [צילום: AP]

המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) מציע לקראת החופש הגדול לילדים ליטול חלק בקייטנת אופק, המוצעת באתר האינטרנט ofek.cet.ac.il.

הקייטנה מיועדת לילדים בגילאי 12-6 ומציעה להם פעילויות עשירות ומגוונת לשעות הפנאי הרבות בחופש. הקייטנה תהיה פתוחה חינם לשימוש חופשי לכולם, בחודשים יולי-אוגוסט.

הקייטנה מציעה פעילויות, כמו: משחקים, תשבצים, חידות, סקרים, המלצות לבילויים בחופשה, פינות יצירה, תרגול וחזרה על נושאים שנלמדו במהלך השנה. כמו-כן, ניתן לנצל את החופשה גם לתרגול ולחזרה במקצועות הלימוד: מתמטיקה, חינוך לשוני, מדעים וגיאוגרפיה.

בנוסף לכך, תיערכנה תחרויות נושאות פרסים: "כוכב השבוע" - חידה שבועית המשתנה משבוע לשבוע וכן "תחרות סטיקרים" בנושא איכות הסביבה, כאשר הסטיקר הזוכה יודפס ויחולק בבתי-הספר.

קייטנה יהודית-ערבית באוגוסט
מפגש משותף בין יהודים וערבים [צילום: AP]

המרכז לקיום משותף בקיבוץ החינוכי אשבל שבמועצה האזורית משגב, יקיים קייטנה יהודית-ערבית בשם קייצת אשבל, לילדי כיתות ג'-ו' מכרמיאל, יישובי משגב, סכנין ושע'ב.

הקייטנה תתקיים בתאריכים 21.8.08-15.8.08. הילדים, בקבוצות מעורבות, יבקרו באמת המים העתיקה ברגבה, ביער הקופים ביודפת, במנזר מבדד נטופה, וישתתפו בפעילויות חינוכיות עם מסע בזמן מתקופת הברונזה ועד עידן הטכנולוגיה העכשווי אל העתיד עם השלום.

הדגש בקייטנה זו הוא על המפגש המשותף בין הילדים היהודים והערבים. המדריכים בקייטנה הם חברי הנוער העובד והלומד מסכנין, שע'ב והמרכז לקיום משותף באשבל, כאשר לכל קבוצה יש שני מדריכים - יהודי וערבי.

הקייטנה מסובסדת ועלותה 180 שקלים.

קייטנה לילדים ונוער בעלי עודף משקל
לומדים לקיים אורח חיים בריא [AP]

בית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא המרכז הרפואי ע"ש שיבא יקיים קייטנה מיוחדת לילדים ונוער בגילאי 18-6 בעלי עודף משקל.

מטרת הקייטנה הינה לעודד את הילדים והנוער לקיים אורח חיים בריא והרגלי אכילה נכונים.

החופש הגדול מהווה אחד הגורמים לעלייה במשקל. ילדים ונוער בעלי השמנת יתר נמנעים לעיתים מלהשתתף בפעילות בקייטנות הרגילות עקב תחושת בושה או בשל חוסר יכולתם לתפקד כמו שאר חבריהם, למשל לרוץ או לקיים פעילויות ספורט אחרות. ולכן פעמים רבות, בחופשות, הם יושבים בבית, ללא מעש וכתוצאה מכך הם עלולים להשמין ולהסתגר מבחינה חברתית.

הקייטנה מתקיימת בתנאי פנימייה במשך שלושה שבועות. המשתתפים מקבלים תפריט שמורכב משש ארוחות ביום. הם אוכלים הכל, אך לומדים מהי הכמות ההגיונית לאכילה ומה חשיבות הפעילות הגופנית.

כמו-כן, במהלך הקייטנה משתתפים הילדים בסדנאות תיאטרון, הפקת סרט קולנוע, מפגש עם שחקנים, סדנת איפור וטיפוח, סדנת בישול לאוכל בריא ומזין וכדומה וכן יינתן דגש לפעילויות ספורט ואימון גופני המתאימים להם, כמו אירובי מים.

הקייטנה מלווה על-ידי צוות רב מקצועי השייך למרפאת ההשמנה שבתל השומר. הקייטנה נערכת בפתח-תקווה, בפנימיית ויצו טכנאות פנאי ונוף, עין גנים.

וגם - קייטנות ביתיות
רעיונות לקייטנה בבית

אם לא מצאתם קייטנה המתאימה לילדכם, או אינכם מעוניינים לשלוח אותם לקייטנה, מסיבה כזו או אחרת, אפשר לנסות את האופציה השנייה - לקיים קייטנות ביתיות. זה יעלה לכם פחות כסף, והילדים יוכלו להיות בבית ולהעסיק את עצמם מבלי להשתעמם.

אלי דגני, מנהל השיווק של משחקי קודקוד, אמר: אנו רואים בחופש הגדול הזדמנות לעודד את יכולת המנהיגות האישית באמצעות ארגון החברים ומשחקים המעודדים פיתוח יצירתיות והעשרת תחומי לימוד וידע. אנו מציעים פעילות מגוונת באמצעות משחקים בהתאמה לגילאים, פעילות מחוץ לבית או סביב שולחן. אפשר להכריז על טורניר בין החברים, לבחור נושא אהוב וליצור, ואפילו להכין תוכנית פעילות בהתאמה לשעת היום. טיול מחוץ לבית, פעילות בים או בפארק.

להלן מספר רעיונות:

  • מעגל תנועה: מסתדרים במעגל. כל ילד אומר את שמו, ועושה תנועה כרצונו (קפיצה, מחיאת כף וכו'). הילד הבא במעגל חוזר קודם על התנועה של הילד לפניו, ורק לאחר-מכן אומר את שמו ועושה את התנועה שלו. המשחק מתאים גם בקבוצה שבה הילדים מכירים זה את זה;

  • קריאת ספרים או גלישה באתרי אינטרנט אהובים;

  • ארוחת בוקר, כאשר בכל יום חבר אחר מהקבוצה מכין את הארוחה.

רעיונות לפעילות משותפת וימי נושא בקייטנה:

  • יום בישול: כל יום יכינו מתכון אחר, בסוף היום יקחו הילדים "טעימה" הביתה. עוגיות, פיצות וכדומה על-פי מתכונים שהילדים יביאו;

  • שעת סרט: הילדים מתחלקים לקבוצות וצופים בסרט לפי בחירתם;

  • עיצוב אופנה באמצעות ציורים ותצוגה עם תחפושות מאולתרות;

  • משחק שרשרת חפצים: מתחלקים לשתי קבוצות. מבקשים מהילדים ליצור שורה ארוכה מכל מה שיש להם בתיק. הקבוצה שיוצרת שורה ארוכה יותר של חפצים - היא המנצחת.

  • קופצים וסופרים: מבקשים מכל הילדים לכתוב על פתק כמה פעמים הם יצליחו לקפוץ על רגל אחת ב-30 שניות. כל הילדים קופצים וסופרים, במשך חצי דקה (אפשר עם מוזיקה) יושבים במעגל ושואלים אחד אחד כמה ניחשתם וכמה קפצתם בפועל;

  • בלון: אפשר לתת לילד לנפח בלון עד שהבלון מתפוצץ (לא חייבים להגיע לנקודת הפיצוץ). אפשר ליצור מתח רב בזמן הניפוח ולעצור רגע לפני הפיצוץ. כעת עושים השוואה מטפורית בין בלון לבין מצב רגשי. לפעמים אנחנו מרגישים כמו בלון, דברים מעצבנים אותנו וקשה לנו להתאפק ולא להתפוצץ. אולי למישהו מהילדים יש רעיון שאפשר להציע לבלון איך לא להתפוצץ? (להוציא אוויר, להרפות, לנסות לשחרר את הלחץ שבתוכנו בדרך נעימה - מה שטוב לבלונים טוב גם לנו;

  • מירוץ שליחים: מחלקים את הילדים לשתי קבוצות. כל אחד מהילדים מחזיק בפה כפית חד-פעמית. הילדים עומדים בשני טורים, לראשונים בכל טור יש גולה בכפית. מרגע הישמע הגונג... רצים אל מקום מסוים, חוזרים ומעבירים את הגולה לכפית של הבא בתור (ההעברה מתבצעת ביד). הגולה נופלת? הילד חוזר ומתחיל מהתחלה;

  • משחק תפקידים קצר: שני ילדים מבקשים את אותה בקשה מילד שלישי שמשחק תפקיד של הורה. ילד אחד מבקש בצעקות, ילד שני מדבר בנימוס ומסביר את עצמו בהיגיון. בסוף, נשאל את הילד בתפקיד ההורה - למי התחשק לך להיענות? נשאל גם את ה"קהל" מי שיכנע אותם יותר, ומה הם חושבים על שתי הדרכים.

תאריך:  26/06/2008   |   עודכן:  26/06/2008
גלית יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדריך המלא לקייטנות בקיץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התעשיה האווירית חנכה מחוץ לנתב"ג שני האנגרים חדשים להסבת מטוסי בואינג 400-747 מגירסת נוסעים לתצורת הטסת מטענים שהפכה למבוקשת בשוק העולמי. ההאנגרים החדשים, שהוקמו ממזרח למרכז פעילות הקונצרן בשדה התעופה, יאפשרו לחטיבת בדק מטוסים של התע"א להמשיך בצמיחה בתחום הסבות המטוסים. נציין, כי בעבר נאלצה הנהלת התע"א לדחות קבלת הזמנות ופרויקטים חדשים מהסיבה הפשוטה שלא היה לה מקום בהאנגרים המלאים בתפוסה מלאה של מטוסים בביצוע.
26/06/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, עשוי לפתוח בקרוב בבדיקה לגבי האופן שבו טיפלה מדינת ישראל בשבויים ובנעדרים לדורותיהם. זאת בעקבות תלונה שהגישה לאחרונה פרחיה היימן, אחותו של יהודה כץ שנעדר מאז קרב סולטן יעקב במלחמת לבנון הראשונה יחד עם זכריה באומל וצבי פלדמן.
26/06/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
משרד הקליטה עורך (יום ה', 26.6.08) אירוע הוקרה חגיגי לספורטאים עולים לקראת יציאתם לאולימפיאדה בבייג'ין. באירוע יבשר שר הקליטה, יעקב אדרי, על הכפלת תמיכת משרדו בספורטאים העולים, שיקבלו מלגה חודשית על סך 5,000 שקלים למשך 4 שנים.
26/06/2008  |  אורטל אריכה  |   חדשות
בגלל המשבר הכלכלי העולמי ובשל ירידת שער הדולר בישראל הפסידו העמותות שעוסקות בתחומי חינוך, רווחה ובריאות סכום הנאמד בכ-500 מיליון שקל מתקציבן הניזון ברובו מתרומות מחו"ל במהלך השנה החולפת. כך מעריך (יום ה', 26.6.08) פרופ' דב גולדברגר, נשיא המרכז ללימודים אקדמיים ויו"ר מנהיגות אזרחית ארגון הגג של העמותות אשר כיהן בעבר כמנכ"ל משרד העבודה והרווחה.
26/06/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
לרגל יום הולדתו ה-45 של מיכאל חודרוקובסקי, הכלוא בכלא הסיבירי כבר למעלה מארבע שנים, פנה היום חברו ושותפו, לאוניד נבזלין, במכתב נחרץ למנהיגי ה-G8 המתכנסים בקרוב ביפן, בבקשה כי ידרשו מנשיא רוסיה החדש מדבדב, את שחרורם של מיכאל חודרוקובסקי ובכירי יוקוס נוספים, המשמשים כבני ערובה בידי הקרמלין.
26/06/2008  |  אורטל אריכה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
שיעור היירוט של כטב"מים נמוך משמעותית משיעור יירוט הרקטות. במערך ההגנה האווירית הודפים את הטענות כאילו לא נערכו מראש לאתגר ומסבירים זאת במורכבות - גודל הכטב"מים, משך המעוף הקצר, הט...
דן מרגלית
דן מרגלית
מי לא בא לרקוד עם הניצולים בשדה התעופה ולא עשה מן המבצע הון פוליטי? מי שהחליט עליו - יצחק רבין
אלי אלון
אלי אלון
לוד הייתה הצומת החשוב ביותר בארץ ישראל בתקופת המנדט בו נפגשו קווי הרכבת - יפו ירושלים שחצו את הארץ לרוחב וקווי הרכבת חיפה - קנטרה שחצו את הארץ לאורך וקישרו אותה למצרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il