|
קעקוע: לאו דווקא אסור בתורה
|
|
|
|
|
יהודים רבים בארה"ב עדיין מסרבים לעטר את גופם בקעקועים, על-פי ידיעה שהתפרסמה בסי-אן אן. הדעה, כי אם אתה מקועקע, לא תיקבר בבית קברות יהודי, עדיין רווחת. אפילו לארי דיוויד, יוצר סיינפלד והסדרה המצליחה Curb Your Enthusiasm הקדיש לכך פרק שבו הוא משלם לקברן כדי שיקבור את אמו מחדש בבית קברות יהודי למרות קעקוע קטן שנמצא על ישבנה.
על-פי סקר שנערך ב-2007 ובו השתתפו 1,500 משתתפים, נמצא כי ל-36% מהמשתתפים בין גילאי 25-18 ולפחות ל-40% מהמשתתפים בגילאי 40-26 יש לפחות קעקוע אחד. 8 רבנים התראיינו לצורך הכתבה בסי-אן-אן ואמרו שהמיתוס לגבי איסור הקבורה הינו מיתוס אורבני, והופץ ככל הנראה בידי הורינו וסבינו שלימדו אותנו שהאיסור כתוב בכתובים. למעשה, החוק היהודי בנוגע לקעקועים לא בהיר, על-פי אחד הרבנים. בויקרא יט, כח נאמר: "ושרט לנפשך לא תתנו בבשרכם וכתבת קעקע לא תתנו בכם אני יהוה". אולם על-פי הרב וושובסקי, לא ברור אם הפסוק אוסר לחלוטין כתובות קעקע המתייחסות לאלוהים, או אם חל איסור מלא, וכי זה מנהג של גויים בלבד.
אנדי אייברמס, יוצר קולנוע, הקדיש 5 שנים ליצירת הסרט "הקעקוע היהודי", במהלכו ראיין עשרות יהודים מקועקעים, והבחין בכך שסמלים יהודיים כמו מגן דוד וסמלים הקשורים לשואה רווחים ביניהם. "האנשים שראיינתי מנסים לבטא את היהדות שלהם, או להתקשר עם אלוהים או עם המקורות היהודיים שלהם", אמר הבמאי בן ה-38, שטען כי יהודים משתמשים דווקא באמצעי האסור כדי להרגיש יותר יהודים. אחד המראויינים, בחור בן 29, שלמד בישראל כנער אמר כי תחושת השייכות ליהדות נתנה לו את ההשראה לעשות קעקוע של מגן דוד ושל יונה.