יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, הונדה, דיווחה (יום ו', 25.7.08) על גידול מפתיע של 8.1% ברווח שלה ברבעון הראשון של שנת הכספים המתחילה באפריל, לעומת הרבעון המקביל בשננה שעברה, בזכות האמרת מחירי הדלק שתרמו להגברת הביקוש לדגמיה החסכוניים בדלק - "פיט" ו"סיוויק".
הרווח הנקי של הונדה באפריל-יוני 2008 הסתכם ב-179.6 מיליארד ין (כ-1.7 מיליארד דולר), שהם 98.98 ין למניה, לעומת 166.1 מיליארד ין, או 91.38 ין למניה, ברבעון המקביל לפני שנה. הונדה הגדילה את מכירות מכונית הסטיישן הקטנה שלה "פיט" בארה"ב, עקב עליית מחיר הדלק שם ל-4 דולרים לגלון. ההכנסות ממכירות החברה בסין ובמדינות אחרות גדלו ב-3.2% לשיא של 38.1 מיליארד ין.
לפני פרסום ההודעה ירדה מניית הונדה בבורסת טוקיו ב-2.1%. מראשית השנה כמעט לא השתנה שער המנייה.
הונדה היא יצרנית הרכב הגדולה היחידה שהגדילה השנה את מכירותיה בארה"ב, ועברה את קרייזלר כאשר תפסקה את המקום הרביעי דירוג המוכרים הגדולים במאי וביוני. לפני נתוני אתר ממשלתי בארה"ב, מכונית פיט צורכת 34 מייל לגלון בכביש מהיר
עוד שתי יצרניות של מכוניות קטנות, קאיה הדרום קוריאנית ופיאט האיטלקית, דיוחו השבוע על גידול ברווחיהן. וזאת, בניגוד ברור להפסד העתק של פורד, 8.7 מיליארד דולר, יצרנית הטנדרים מסדרת F-150 רכבי השטח אקספלורר, שאילץ אותה לסגור מפעלים.
עם זאת, הונדה דבקה בתחזיתה לשנה המסתיימת ב-31 במארס 2009. החברה צופה כי הרווח הנקי השנתי שלה יירד ב-18% ל-490 מיליארד ין. הרווח התפעולי שלה יירד ב-3.1% ל-630 מיליארד ין, והמכירות יקטנו ל-4.08 מיליון מכוניות. אבל אנליסטים בטוקיו טוענים כי החברה מפריזה בראיית השחורות.
מייצרים פחות משאיות בארה"ב
סגן נשיא הונדה,, קויצ'י קונדו, אמר במסיבת עיתונאים בטוקיו כי עליית מחירי חומרי הגלם תפחית את הרווח התפעולי השנתי ב-199 מיליארד ין, יותר מפי שניים מתחזיתה ההתחלתית של החברה. החברה תייצר בצפון אמריקה 50,000 משאיות קלות, מדגמים כגון פיילוט, פחות מהמתוכנן, אמר קונדו. לעומת זאת, תגביר את ייצור הסיוויק בצפון אמריקה ב-20,000.
החברות הבנות של הונדה בסין, גואנגז'ו הונדה ודונגפנג הונדה, הגדילו את מכירותיהן בסין ב-15% ל-114,837 מכוניות, בזכות הביקוש הגבוה למכונית הספורטיווית מתוצרתן, CR-V.
המכירות של הונדה באסיה, מחוץ ליפן וסין, גדלו ב-18% ל-221,000. בצפון אמריקה ירדו המכירות ברבעון הראשון של שנת הכספים ב-1.1% ל-460,000. המכירות ביפן עצמה ירדו ב-5.9%.
הרווח התפעולי של הונדה באפריל-יוני ירד ב-0.2% ל-221.3 מיליארד ין, מסרה החברה. רווח זה נפגע בגלל חוזקו של המטבע היפני. החברה צמצמה את ההשקעות במחקר ופיתוח ב-3.1%, וצעד זה תרם לגידול ברווח 4.3 מיליארד ין.
הונדה היא הראשונה משלושת היצרנים הגדולים ביפן המדווחת על רווחים. ניסן, השלישית בגודלה ביפן, תפרסם את תוצאותיה העסקיות ב-1 באוגוסט, וטויוטה, היצרנית היפנית הגדולה ביותר, תדווח ב-7 באוגוסט.