הטייסים וצוותי הקרקע של חברת התעופה השנייה בגדולה באירופה, מאיימים לפתוח (יום ב', 28.7.08) בשביתה בלא הגבלת זמן, עקב סכסוך שכר. השביתה תאלץ את החברה הגרמנית לקרקע מאות טיסות.
האיגוד המקצועי של עובדי הקרקע החליט על השביתה לאחר ש-90.7% מחבריו העובדים בלופטהנזה הצביעו במשאל בעדה. כל היחידות העסקיות של חברת התעופה, שמרכזה בקלן, ישותקו.
לופטהנזה והאיגוד המקצועי לא הצליחו לבוא לידי הסכם על העלאת שכר לכ-50,000 הטייסים וצוותי הקרקע, ובהם הטכנאים והבקרים. בכך עלו על שרטון מאמציו של מנכ"ל החברה, וולפגנג מאיירהובר, לקצץ בעלויות כדי לעמוד בהאמרת מחירי הדלק. הדלק לסילונים בצפון מערב אירופה התייקר השנה ב-44% .
אנשי האיגוד המקצועי אומרים כי העובדים הוכיחו שהם מוכנים להילחם על דרישותיהם, וכי זהו "איתות ברור".
מניית לופטהנזה ירדה עקב ההודעה בבורסת פרנקפורט ב-1.1%. מראשית השנה ירדה המנייה ב-15%.
כספי הנוסעים יוחזרו
דוברת לופטהנזה, קלאודיה לנגה, אמרה בפרנקפורט כי עדיין מוקדם להעריך את השפעת השביתה על תפעול הטיסות. הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו בגלל שביתה יוכלו להזמין טיסות חדשות בלא תוספת מחיר או לקבל את מחיר הכרטיס בחזרה. לקוחות בטיסות פנימיות יוכלו להשתמש בכרטיסיהם גם לנסיעה ברכבת.
האיגוד המקצועי דורש העלאת שכר של 9.8%, ואילו לופטהנזה מוכנה לשלם תוספת של 6.7% בלבד, ואף זאת בשני שלבים.
השביתה המתוכננת מתרחשת במקביל לסכסוך נפרד עם ארגון הטייסים, ששבת 36 שעות בראשית השבוע בחברות הבנות האזוריות של לופטהנזה, יורו-וינגס וסיטי-ליין כדי לקדם את דרישותיו לשכר גבוה יותר. הסכסוך אילץ את החברה לבטל יותר מ-900 טיסות מקומיות ואירופיות.
במכתב גלוי לעובדים, שפרסם המנכ"ל מאיירהובר, דחה את תביעות האיגודים כ"מסוכנות" לחברה, שהתייקרות הדלק מפעילה עליה לחץ כבד. אף שהחברה הכפילה בשנה שעברה את רווחיה, צפוי לה "סחף כלכלי" קשה, הוסיף.