יצרנית הצמיגים השנייה בגודלה באירופה, קונטיננטל, הסכימה להצעת יצרנית המסבים הגרמנית, שפלר, לרכוש אותה, לאחר ששפלר הגדילה את המחיר שהציעה ב-7%. מנכ"ל קונטיננטל מנפרד ונמר, שניהל מלחמת חורמה נגד הרכישה, יפרוש מתפקידו.
שפלר, שהיא חברה בבעלות משפחתית, העלתה את הצעת הרכש ב-75 אירו למניה. על-פי המחיר החדש, שוויה של קונטיננטל נאמד ב-21.1 מיליארד אירו (17.9 מיליארד דולר). שפלר רוכשת חבילת מניות מיעוט בשיעור 49.99% לתקופה של ארבע שנים.
קונטיננטל נעשתה פגיעה להשתלטות לאחר שהמניה שלה צללה ביותר מ-50% עקב הרכישה של חטיבת חלפי הרכב של סימנס. המנכ"ל היוצא, ונמר, בן 60, טען כי הרכישה בידי שפלר ממעיטה בערכה של יצרנית הצמיגים ונעדרת כל היגיון אסטרטגי. להסכם בין שתי החברות, שתיהן גרמניות, יערוב הקנצלר לשעבר גרהרד שרדר.
"הסכסוך סביב הצעת ההשתלטות - יושב", נאמר בהודעה שפרסמה (יום ה', 21.8.08) הנהלת קונטיננטל בהנובר. "קונטיננטל תפתח פרק חדש בתולדותיה, ולכן ביקש המנכ"ל מנפרד ונמר לשחררו מתפקידו", נאמר עוד.
בעלי חברת שפלר הם מריה-אליזבת שפלר, בת 66, אלמנתו של מיליארדר, ובנה. החברה שבבעלותם היא יצרנית המסבים הכדוריים השנייה בגודלה בעולם, אחרי SKF השוודית. החברה הציעה בסוף יוני לרכוש את קונטיננטל ב-70.12 אירו למניה, שבועיים לאחר שהודיעה כי היא בעלת 36% ממניות יצרנית הצמיגים, לרבות 28% באמצעות אופציות המרה.
יותר גדולה מבוש
ונמר, שנכנס לתפקיד המנכ"ל ב-2001, התנגד לשימוש שעשתה שפלר באופציות כדי להבטיח את שליטתה. החברה המשולבת תעבור את חברת רוברט בוש, ותהיה יצרנית חלפי הרכב הגדולה בעולם.
עקב פרסום ההודעה על הרכישה, ירדה מניית קונטיננטל ב-11% בבורסת פרנקפורט ל-73.49 אירו. מראשית השנה ירדה המניה ב-19%.
יעד המכירות של קונטיננטל לשנת 2008 הוא יותר מ-26.4 מיליארד אירו, פי שלושה מהמכירות הצפויות של שפלר. בחברת הצמיגים עובדים 149,113 איש. זהו גידול של 67% לעומת מספרם בשנה שעברה. בשפלר עובדים 66,000 איש.
שפלר הודיעה כי לא תשנה את מבנה קונטיננטל, את הנהלתה, את מיקומה, או את מדיניותה העסקית.
רכישת חטיבת חלפי הרכב של סימנס VDO הרחיבה את קונטיננטל, אך גם הוסיפה 9.5 מיליארד אירו לחובותיה. התרחבות קודמת נבעה מרכישת חטיבת האלקטרוניקה לרכב של מוטורולה ב-2006. קו המוצרים של קונטינטל כולל כעת, לבד מצמיגים, גם לוחות מחוונים, מערכות תקשורת וניווט לרכב, ציוד ליציבות הרכב, ומערכות תמסורת.
לקונטיננטל ושפלר יש זה 13 שנה מיזם משותף לייצור רצועות תזמון (טיימינג) לרכב. יצרנית הרכב הגדולה באירופה, פולקסווגן, היא הלקוח הגדול ביותר של שתי החברות, ותמכה במיזוג שלהן.