מטוסי התובלה הכבדה של חיל האוויר וצה"ל: הקרנף (הרקולס), הראם (בואינג-707), השחף והנחשון (גולפסטרים), המריאו היום (יום ב', 25.8.08) בפעם האחרונה מהבסיס ההיסטורי שלהם בלוד, שממנו המריאו לטיסות מיוחדות שבהן שיחרור החטופים הישראלים באנטבה.
המטס המיוחד שלהם לביתם החדש בבסיס נבטים חלף מעל לערי הדרום, ובסיומו אמר מפקד החיל, האלוף עידו נחושתן, כי מערך התובלה מהווה חלק מרכזי ביותר בחיל האוויר.
"למעבר לנגב יש מימדים רבים והמימד המבצעי הוא חשוב. מערך התובלה יזכה לתשתיות מבצעיות טובות, קרבה לשטחי האימונים וגמישות בהפעלה מבצעית", ציין.
הבסיס החדש של מטוסי התובלה משתרע על שטח של 50 אלף מטרים רבועים וכ-150 ממשפחות משרתי הקבע המשרתים בלוד יעתיקו את מגוריהם לדרום.
תהליך העברת הבסיס צפוי להסתיים בסוף שנת 2009 כאשר יועברו הקרקעות של בסיס התובלה בלוד לידי מינהל מקרקעי ישראל.
נחושתן אמר עוד כי צה"ל מתכוון להגדיל את מספר מטוסי התידלוק שברשותו מדגם בואינג-707. לדבריו, ליכולת התידלוק באוויר יש משמעות אסטרטגית והמטוסים החדשים יאריכו עוד יותר את זרועו הארוכה של צה"ל.
עוד ציין מפקד החיל בתדריך לטייסים כי ישראל מתכוונת לרכוש מטוסי הרקולס מדגם מתקדם. המדובר בהרקולס מהדגם סי-130 ג'יי, ויירכשו מספר מצומצם של מטוסים. המימשל האמריקני כבר אישר את הרכישה. המימון לרכש ולקליטה יהיה מכספי הסיוע הצבאי האמריקני לישראל. העסקה תהיה בין היצרן, לוקהיד-מרטין, למשרד הביטחון.