|
פרסומת מטעה [צילום: apple]
|
|
|
|
|
מודעת פרסומת ל-iPhone בטלוויזיה הטעתה את הצרכנים. כך קובעת הרשות הבריטית לתקני פרסום (ASA). בי-בי-סי דיווח כי קביעה זו נעשתה עקב הגשת שתי תלונות לגוף הפיקוח הבריטי על טענת המודעה כי "כל חלקי האינטרנט נמצאים ב-iPhone".
אבל גוף הפיקוח הבריטי מציין כי iPhone אינה תומכת בתוכנות Flash ו-Java המהוות חלק מדפי אתרים רבים באינטרנט, ועל כן טענת המודעה מטעה.
יצרנית iPhone, חברת אפל, הסבירה כי טענתה במודעת הפרסומת התייחסה לאפשרות לגלוש אל כל דף באינרטנט, ולא לשאלה איך רואים את הדף הספציפי על צג המחשב.
במכשירי iPhone פועל דפדפן הקרוי סאפארי, הבנוי על תוכנה העומדת לרשות המשתמשים חינם אין כסף. ואולם רבים מהאתרים באינטרנט מפעילים תוכנות כגו Flash ו-Java כדי להציג גרפיקה ואנימציה. תוכניות אלה הן קניינן של חברות אחרות, ואפל בחרה שלא להפעיל אותן ב-iPhone. התוצאה היא שאתרים שגולשים אליהם באמצעות סאפארי נראים שונים מאותם אתרים שגולשים אליהם באמצעות דפדפנים אחרים.
האינטרנט במלוא תפארתו
בהחלטת ASA נאמר כי המודעה "נותנת רושם מטעה על יכולות האינטרנט של iPhone". לפיכך, אין להקרין את המודעה במתכונתה הנוכחית. "מכיוון ש-iPhone אינו תומך ב-Flash וב-Java, אינך יכול לראות באמצעותו את האינטרנט במלוא תפארתו", אמרה אוליוויה קמפבל, דוברת מטעם ASA, לבי-בי-סי. "הם העלו טענה כוללנית שניתן לראות את האינטרנט בשלמותו, ולמעשה זה לא לגמרי נכון - ולכן השענו את המודעה".
אפל סירבה להגיב על ההחלטה.