|
אבנר. כמו בשאר העולם [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
הצעירים צופים יותרבאינטרנט
|
|
|
|
|
|
|
|
ממחקרים בארץ ובעולם עולה כי השימוש באינטרנט הוא תחליפי לטלוויזיה וכי לקוחות צעירים מעדיפים יותר ויותר את השימוש באינטרנט על הצפייה המסורתית בטלוויזיה. בגילאים צעירים, ועד גיל 35 האינטרנט תופס את הבכורה. כ-70% מגילאי 17-35 גילו העדפה ברורה לצפייה באינטרנט. דפוסי הצריכה בארץ דומים מאוד להתפתחות דפוסי השימוש בעולם. | |
|
|
|
|
|
|
| 5,770 עובדים | |
| 6.1 מיליארד שקל הכנסות ב-07' | |
| 940 מיליון שקל רווח נקי ב-07' | |
| 2.9 מיליון מנויים | |
| 916 מיליון שקל תזרים מזומנים חודשי | |
| 900 אלף מנויי דור 3 | |
| 200 מיליון שקל הכנסות ברבעון משירותי מידע ותוכן | |
|
|
|
|
דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר אורנג' (ORANGE), רואה הכל בגדול. היום הוא מגלה כי מסך מחשבו האישי (פי-סי) הוא בקוטר 42 אינץ'. את הסיבה לממדי הענק הסביר: "ככה אני אוהב, זה מה שאני רוצה". אבנר אמר את הדברים במפגש עיתונאים בו פירט את מהלכיה העתידיים של החברה בראשה הוא עומד.
לאחר עשר שנות פעילות ממוקדת בתחום הסלולר, החליטה חברת אורנג' על הרחבת פעילותה וכניסה לבית הלקוח. מעבר להעברת תוכן באמצעות קול תציע גם שירותים אחרים. היא תציע שירותי טלפוניה קווית, גישה לאינטרנט כספקית ISP ושירותי מולטימדיה לבית הלקוח.
בתחום הטלפוניה תתחרה פרטנר בבזק, בהוט, ב-012 סמייל וב-018 אקספון. היא תשתמש ביתרונה כספק דוּאלי של שירות סלולרי וקווי (VOB). היא תציע שירות "משיכת שיחה" (כוכבית 77) ישאפשר העברת שיחה מטלפון נייד לנייח ולהפך.
בתחום האינטרנט תציע תיבת דואר אלקטרוני ורשת ביתית אלחוטית WiFi, ותציע ללקוחותיה נתב (ראוטר) נשלט מרחוק בתקן 802.11n. כן יוכלו לקוחות לצפות בבתיהם באמצעות מצלמות.
בתחום המולטימדיה מדובר בפריצת דרך עולמית שמושפעת מתנודת צעירים רבים מהמדיום הטלוויזיוני לאינטרנט. באתר אורנג' תהיה למעשה מעין טלוויזיה רב-ערוצית. הדור הבא של הבידור הביתי יכלול משחקים, ומאות אלפי שירים, סרטים וסדרות - המאגר העשיר ביותר למדיה שקיים בישראל.
בין הגופים איתם חתמה פרטנר הסכמי תוכן: הליקון, NMC, יוניברסל, EMI, Oberon.
החברה נערכה למהלך אסטרטגי זה החל מסוף 2005 לקראת השקת השירותים החדשים. הנהלת אורנג' גורסת כי היא הבשילה הן טכנולוגית והן בדפוסי השימוש, והיא תתחיל בתחומים החדשים לקראת סוף 2008 ובמהלך המחצית הראשונה של 2009 - בהשקה ההדרגתית של המוצרים והשירותים החדשים שפותחו. פרטנר הקימה חטיבה חדשה שתעסוק בתחומי האינטרנט והתקשורת הנייחת, ובראשה עומד אלון ברמן, הוא מנהל חטיבת הטכנולוגיות.
המנכ"ל דוד אבנר אמר כי "העולם הטכנולוגי מאפשר גישה לבית הלקוח במגוון דרכים ובאיכות משופרת כגון סיבים אופטיים, כבלים ותקשורת אלחוטית רחבת פס. גם הכיוונים הרגולטוריים מצביעים על הבנה כי יש לחלוק את התשתיות הקרקעיות עם שחקנים חדשים. דפוסי הצריכה של הלקוח עברו תמורות, ואנו עדים לגידול מתמיד בצריכה בעלת מאפיינים אישיים המותאמת להעדפות - הן בסוג התכנים והן באופן ובזמן שבהם צורך הלקוח את התכנים".
עוד הוסיף כי אינו רואה בבנדל ערך מרכזי וחשוב בפעילות החברה, ולא הסכים לפרט את היעדים העסקיים. אבנר ציין כי עיקר ההכנסה תמשיך לבוא מהתחום הסלולרי.