ענקית מוצרי הצריכה קולגייט-פלמוליב דיווחה (יום ה', 30.10.08) כי הרווח הנקי שלה גדל ברבעון השלישי של השנה ב-19% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, לאחר שהעלתה את מחירי מוצריה. הרווחיות ביולי-ספטמבר חיזקה את ביטחונה של החברה כי הגידול ברווחיה למניה יגדל ב-2009 בשיעור דו-ספרתי.
קולגייט אומרת כי הרוויחה ברבעון השלישי 499.9 מיליון דולר, שהם 94 סנט למניה. למעט 6 סנט למניה שהוצאו לשינוי מבנה בחברה, היה הרווח 99 סנט למניה, יותר מתחזיות האנליסטים. על-פי סקר של תומסון-רויטרס, צפו הכלכלנים כי הרווח למניה יהיה 98 סנט.
פדיון המכירות של קולגייט-פלמוליב גדל ב-13% ל-3.99 מיליארד דולר, כפי שצפתה וול סטריט. נפח המכירות גדל ב-3%.
צפויה עלייה ברווח ב-2009
קולגייט דיווחה על גידול דו-ספרתי ברווחים בכל חטיבות העסקים שלה, לאחר שהעלתה את המחירים ב-6.5% והוציאה עוד 6% על פרסום, שהגיע לשיא בתולדות החברה. שערי חליפין נוחים תרמו עוד 3.5%.
בנוסף על משחות השיניים הפופולריות שלה, מייצרת קולגייט גם את תמרוקי Tom's of Maine, את המזון לחיות מחמד Hill's Science Diet ואת הסבון Irish Spring.
"בעזרת הירידה במחירי חומרי הגלם והשמנים, שתוצאותיה יתחילו להיות מורגשות ברבעון הראשון של 2009, ותוכניות העלאת המחירים והחיסכון האגרסיבי שלנו, אנחנו צופים באופטימיות כי הרווחיות שלנו בכל שנת 2009 תהיה גבוהה מאשר ב-2008", אמר מנ"כל קולגייט-פלמוליב איאן קוק.