206 מנהלי שיווק שהשתתפו בסקר מנהלי השיווק שנערך (יום ד', 12.11.08) על-ידי המרכז ללימודים אקדמיים ואיגוד לשכות המסחר, הביעו פסימיות מובהקת לגבי הצפוי במשק במהלך השנתיים הקרובות. להערכתם, שיעור האבטלה יגיע ב-2009 לכ-8%.
167 מן המנהלים שהשתתפו בסקר העריכו ששיעור האבטלה במשק יעלה. 39 מנהלים מעריכים ששיעור האבטלה יגיע אף ל-8%. שיעור האבטלה הנוכחי עומד כיום על כ-6%, כך שעל-פי הערכות אלו, מדובר בגידול חד.
171 מהנשאלים ענו שלדעתם הממשלה ובנק ישראל נוקטים בפעולות מניעה ראויות מול המשבר הכלכלי העולמי המאיים גם על המשק הישראלי. 35 נשאלים בלבד סברו שלא מדובר בפעולות מספקות.
140 מהמנהלים סבורים שב-2009 המשק הישראלי יעבור מיתון או האטה חריפה ואילו 66 מנהלים העריכו שהמיתון וההאטה יגלשו גם לתוך 2010.
כחלק מההתייעלות: גידול בשימוש באינטרנט כאמצעי שיווקי
השימוש השיווקי פרסומי באינטרנט עומד לתפוס תאוצה ב-2009 על פני אמצעי מדיה אחרים, כך סבורים 151 מהנשאלים, שבכוונתם להגדיל משמעותית את תקציב השיווק באינטרנט. 40 נשאלים ענו שיגבירו תקציבים בשיווק ישיר ממוקד ללקוחות ועוד 15 סבורים שיקטינו את תקציבי השיווק האלו.
180 מנהלים סבורים שמצב ארגונם גרוע יותר מלפני חצי שנה ואצל 107 מהם אף החלו להתארגן לקראת פיטורי עובדים. אצל 73 מנהלים, לעומת זאת, נמנעים בשלב זה מהתארגנות כזו. 21 ענו שהנושא מצוי בבדיקה בימים אלו.
המנהלים שהשתתפו בסדר נבחרו ממגזרים מגוונים במשק הישראלי: 154 מהם עובדים בחברות פרטיות ו-52 מועסקים בחברות ציבוריות. 70 עוסקים בייצור, 86 בייבוא ו-50 במתן שירותים שונים. 67 מנהלי שיווק עובדים בחברות גדולות המעסיקות מעל 1000 עובדים, 79 בחברות בינוניות בגודלן של למעלה מ-200 עובדים ו-60 מנהלים מגיעים מחברות קטנות, המעסיקות עד 200 עובדים.