|
הטכנולוגיה - חלק אינטגרלי מדור ה-Y
|
|
|
|
|
יותר ממחצית המשתתפים בסקר אותו ערכה (יום ה', 27.11.08) חברת הייעוץ אקסנצ'ור (Accenture) אמרו כי אינם מודעים למדיניות ה-IT של החברה בה הם עובדים או שאינם מוכנים למלא אחר כלליה.
הסקר כלל 400 צעירים הנמנים על מה שמכונה "דור ה-Y" - כינוי לדור אשר נולד בעולם המערבי החל מתחילת שנות השמונים ועד סוף המילניום - ומטרתו הייתה להבין את הצרכים והשאיפות שלהם בתחומי הטכנולוגיה.
מתוך 169 בוגרי קולג' שעבדו במשרה מלאה או חלקית, 40% אמרו כי לחברה בה הם עובדים מדיניות ברורה ומפורטת אודות פרסום באינטרנט של מידע הקשור לחברה או ללקוחות. מתוכם, 6% אמרו כי הם מפרסמים מידע שכזה למרות האיסור המפורש. כ-31% מסרו כי אינם יודעים האם לחברה בה הם עובדים יש מדיניות המגבילה את פרסומו של מידע מסוג זה, ואילו 17% טענו כי למעסיק שלהם אין מדיניות כזו כלל.
אקסנצ'ור מציינת שמרבית הצעירים המשתייכים לדור ה-Y, בין אם הם סטודנטים או בעלי משרה, אמרו כי הם מצפים לעשות שימוש בטכנולוגיה ובמכשירים הסלולריים האישיים שלהם למשימות הקשורות בעבודה. רבים אף מסרו כי נכונותה של חברה לאפשר להם לעשות כן תהיה גורם חשוב בהחלטתם האם לקבל הצעת עבודה.
אסטרטג הטכנולוגיות של אקסנצ'ור, אמר כי חברות רבות צריכות לעשות עבודה טובה יותר בכתיבת הכללים: "עליהם להיות בשפה פשוטה והגיונית. יש להוציא החוצה את הניסוחים המשפטיים המפולפלים ולכתוב סדרה של חוקים שכל אדם יכול להבין".
צעירי דור ה-Y רוצים לבחור את הטכנולוגיה שלהם. צעירים בעבודה ובלימודים אומרים שהם מצפים להשתמש בטכנולוגיה ובאמצעים הניידים שלהם בעבודה, ולא במה שמספק להם המעסיק. כמעט בכל קטגוריה של טכנולוגיית עבודה, יותר מ-20% מהמשיבים קבעו שהטכנולוגיה שמספק המעביד לא עולה בקנה אחד עם ציפיותיהם, בעוד ששליש מקבוצת האמצע של דור ה-Y אמרו שלא רק שהם מצפים להשתמש במחשב כבחירתם, אלא גם שיאפשרו להם בעבודה, גישה לטכנולוגית האפליקציות (32% ו- 34% בהתאמה).
אנשי דור ה-Y מצפים שהמעבידים יספקו ערוצי תקשורת כמו צ'טים, הודעות מיידיות, עידכוני RSS ומסרונים כדי לתקשר עם הלקוחות ובינם לבין עצמם. רק 6% אומרים שהארגונים שלהם מספקים צ'טים אונליין והודעות מיידיות, בעוד 21% אומרים שהם אמורים לספק, ובאופן דומה 5% אומרים שהארגונים שלהם תומכים בהודעות טקסט, בעוד 18% אמרו שהם צריכים זאת מאחר וזהו ערוץ חשוב. בנוסף, רק 5% אמרו שהארגון מספק עידכוני RSS לעומת 12% שהרגישו שהם צריכים זאת.
כאשר נשאלו באלו טכנולוגיות הם משתמשים כרגע לפעילויות, שאינן נתמכות בידי המעבידים, קבוצת האמצע של דור ה-Y ציינו טלפונים ניידים (39%), טכנולוגיה מקוד פתוח (19%), הודעות מיידיות (27%), אפליקציות אונליין (12%) ורשתות חברתיות (28%). באופן דומה הם הורידו טכנולוגיות לא סטנדרטיות מאתרי חינם ציבוריים באינטרנט כמו קהילות פתוחות המספקות "ווידג'ט" ואתרים המשלבים תכנים ממקורות שונים. לדוגמא, 3/4 מקבוצת האמצע של דור ה-Y דיווחו שהם ניגשו לכלי שיתוף אונליין (75%) ואפליקציות אונליין (71%) מאתרי חינם ציבוריים, כאשר טכנולוגיות אלו לא היו זמינות בעבודה או לא עמדו בציפיות שלהם.
אחד מתוך ארבעה (26%) צעירי דור-Y עובדים, אמרו שהם כותבים באופן חופשי על עצמם ועל חברים אונליין.