|
מטוסי בריטיש איירווייס [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
בעקבות הודעת חברת התעופה בריטיש איירווייס שלשום (יום ב', 26.1.09) כי היא תציג הפסד תפעולי של 150 מיליון לירות סטרלינג (207 מיליון דולרים) ברבעון הראשון של 2009, הודיעה חברת דירוג האג"ח S&P כי היא שוקלת להוריד את דירוג אגרות החוב של בריטיש איירוויס אל מתחת לרף המלצת ההשקעה. כך מסרה (יום ג', 27.1.09) סוכנות הידיעות רויטרס.
כיום מדורגות אגרות החוב של החברה בדרגה של "BBB" מינוס, רף ההשקעה המומלץ הנמוך ביותר, והחוב המועדף של החברה מדורג כעת ברמה של "BB" פלוס.
בריטיש איירוויס הסבירה כי הכלכלה הגלובלית הרעועה והדרדרותו של שער המטבע הבריטי יביאו אותה אל הפסדים ב-2009-2008.
צעדי התייעלות - גם בישראל
כבר בחודש ספטמבר 2008 החלה בריטיש איירווייס להילחם בשחיקה ברווחיות באמצעות דילול טיסות, עם ביטולם של מספר קווים לא רווחיים באירופה בחודשי החורף.
כחלק מהצעדים עליהם הודיעה אז החברה, במהלך חודש ינואר ארבע מטיסותיה בקו לונדון-תל אביב בוטלו והיא הודיעה כי תבטל ארבע טיסות גם במהלך חודש פברואר, בעקבות הצניחה הדרמטית במספר הנוסעים. מבריטיש נמסר, כי הנוסעים עצמם לא נפגעו שכן נמצאו להם טיסות חלופיות מבעוד מועד. כמו-כן נמסר מהחברה, כי היא תכננה מראש ביטול של מספר מצומצם ביותר של טיסות ספציפיות בקו לתל אביב, שהביקוש להן וצפי מכירות הכרטיסים עבורן, היו נמוכים במיוחד.
מקפיאה את הרחבת פעילות אופן סקייס
לפני מספר ימים, הודיעה בריטיש איירווייס גם כי החליטה להקפיא את הרחבת פעילות חברת-הבת שלה, אופן סקייס, שהציעה טיסות בין אירופה לארה"ב לאנשי עסקים.
אופן-סקייס החלה לפעול בחודש יוני 2008, עם הפעלת טיסה שבועית בין שדה התעופה ג'יי.אף.קיי בניו-יורק לשדה התעופה אורלי בפריז.
תוכנית ההרחבה כללה את הפעלתם של שישה מטוסי 757 עד לסוף שנת 2009. בריטיש אף הודיעה כי בכוונתה להציע למכירה את צי מטוסי ה-757 שתוכננו לפעול בשירות אופן סקייס ולהותיר בצי רק 4 מטוסים.