|
קניות. רק בסופרמרקט עצמו [פלאש 90]
|
|
|
|
|
כ-2% בלבד ממשקי הבית בישראל נוהגים לערוך את קניות המזון שלהם באמצעות האינטרנט. מסקר איגוד המזון של התאחדות התעשיינים, שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, עולה (יום ד', 18.2.09) כי הצרכן הישראלי מעדיף מבצעים המשפיעים ישירות על ההוצאה הכספית בקנייה, ומעדיף פחות השתתפות בהגרלות או קבלת מתנות.
עוד עולה מהסקר, כי שני המבצעים המועדפים בקניות מזון הם "שני מוצרים זהים במחיר אחד" - אותו מעדיפים 30% מהצרכנים, ומבצע "קנה וקבל" בו קונים מוצר אחד ומקבלים מוצר אחר במתנה - מבצע זה מועדף על 28% מהצרכנים.
10% מעדיפים את המבצע "קנה מוצר וקבל אפשרות לרכוש מוצר אחר במחיר מוזל"; 3% מעדיפים את המבצע בו מקבלים מתנה בעת קנייה מעל סכום מסוים, ואחוז דומה מעדיף את המבצע בו מצורפת מתנה למוצר. ל-17% אין העדפה מסויימת ו-9% לא ידעו להשיב.
עוד עולה, כי מבצע "שני מוצרים זהים במחיר אחד" מועדף יותר בקרב גילאי 54-35, במשפחות בעלות הכנסה גבוהה, בקרב ילידי הארץ מדור שני ובקרב משפחות מרובות ילדים. מבצע "קנה וקבל" מועדף יותר בקרב גילאי 34-18 ו-54-35, בקרב משפחות מסורתיות, בקרב בעלי השכלה על-תיכונית ובקרב משפחות מרובות ילדים.
הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.