|
|
יבטל את הקצאת הקרקע למקורב. עדי אלדר
|
|
|
|
חשיפה: המתנה החריגה שממנה נהנה עדי אלדר
|
איציק וולף
|
יו"ר השלטון המקומי, עדי אלדר, נהנה במהלך קמפיין הבחירות לראשות עיריית כרמיאל מתרומה חריגה של עשרות אלפי שקלים * לא פסל עצמו מלדון בבקשת התורם למרות טובת ההנאה שצמחה לו מהסיוע בקמפיין * מנכ"ל העירייה סירבה לתת הפרוטוקול
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
בעקבות חשיפה ב-News1 של הקצאת קרקע בעייתית שנעשתה על-ידי עיריית כרמיאל למקורב לראש העיר, עדי אלדר, הודיע אלדר כי יביא למועצת העיר הצעה לבטל את הקצאת הקרקע.
"אני מחזיר את ההחלטה. הקמתי ועדה מקצועית שתמליץ למועצה על ההצעה להקצאת קרקע. אני סברתי שכיוון שתליתי שלטים על משאית שלו [של שלום אוחנה, א.ו.] בבחירות אני רוצה לצאת מהעניין. שלא יהיה לזות שפתיים", אמר ל-News1.
בכך, למעשה, מודה אלדר כי היה מעורב בתליית שלטי הבחירות על משאיות חברת של-טל שבבעלות שלום אוחנה, אותו שלום אוחנה שקיבל מן העירייה מייד לאחר הבחירות הקצאת קרקע בשטח של 5.3 דונם להקמת מוסך למשאיותיו.
תחילת הפרשה בימים שלפני הבחירות לרשויות המקומיות. ל-News1 נודע, כי חברת הובלות כרמיאלית בשם 'של-טל הובלות' הנמצאת בבעלות שלום אוחנה, תושב העיר, הציבה שלוש משאיות הובלה גדולות, שעליהן נתלו שלטי בחירות הקוראים לתמיכה באלדר. המשאיות עמדו במשך תקופה של בין 21 ימים לחודש בכניסות הראשיות של העיר כרמיאל.
בבירור עם חברת של-טל הובלות עלה כי מחיר השכרת משאית אחת שכזו, בנפח של 20 טונות, ליום אחד מגיע ל-1,800 שקלים לא כולל מע"מ. חישוב מהיר מעלה ששווי הפרסום ממנו נהנה אלדר מהחברה בבעלות אחנה מגיע ללא פחות מ-113,400 שקלים, לא כולל מע"מ. זאת על-פי תעריף השכרת משאית של 20 טונות ליום אחד, השכרה הכוללת אפשרות ל-9.5 שעות עבודה נטו. כל זאת על-פי חישוב ולפיו המשאיות המדוברות הוצבו בכניסות לכרמיאל במשך 21 ימים - 24 שעות ביממה.
על-אף התרומה המדוברת ועל-אף שאוחנה אירח בביתו חוג-בית של תומכי אלדר לפני הבחירות, לא פסל עצמו אלדר מלהשתתף בישיבת המועצה הראשונה, שהתקיימה לאחר הבחירות ושאחד מנושאיה היה אישור הקצאת מגרש לחברה שבבעלות מקורבו אוחנה.
במכתבה של מנכ"ל עיריית כרמיאל, חנה קובל, אשר הזמין את חברי המועצה לישיבה בתאריך 9.12.08, הובאה לאישור המועצה בקשה של חברת של-טל הובלות בע"מ להקצאת קרקע להקמת מוסך למשאיות החברה. סעיף 10 לסדר היום: "בקשת חב' שלטל הובלות בע"מ להקצאת קרקע להקמת מוסך למשאיות החברה".
מדובר במגרש על שטח של 5.3 דונם באזור התעשיה של כרמיאל. הבקשה נדונה מבלי שיצא מכרז על הקצאת הקרקע מכוח התקנות לאזורי עדיפות א'. הגדרת כרמיאל כאזור עדיפות א' אמורה לפוג ב-31 בדצמבר עד לדיון מחודש שיאשרר את ההגדרה מחדש.
בתשובה לדרישה מפורשת לפסול עצמו מלדון באישור הבקשה ומלשהות בחדר הישיבות במהלך הדיון בבקשה, סירב אלדר לעשות זאת.
כאשר פורסמו הדברים לראשונה ב-News1 טענה עיריית כרמיאל כי מדובר בהליך חוקי לחלוטין שאין בו כל פגם.
"הנושא הוא תמוה למדי, שכן במשך 20 השנים האחרונות, כל בקשה להקצאת קרקע שהוגשה לעיריית כרמיאל על-ידי כל גורם יזמי, המספק מקורות תעסוקה, אושרה על-ידי מועצת העיר, כל עוד החברה עומדת בתנאי החוק ובתנאי רישוי עסקים וכך בדיוק נעשה גם כלפי חברה זו שהגישה את הבקשה להקצאת קרקע הרבה לפני הבחירות דרך החברה הכלכלית.
נכון לרגע זה לא ידוע לנו על תלונה כל שהיא שהוגשה למשטרה ובכל מקרה זו תלונה קנטרנית, חסרת ביסוס עובדתי", אמרה אז דוברת העירייה, לביאה שלו-פישר.
עמדה זו של העירייה השתנתה מאז ומחר (יום ד', 4.3.09) יתכנסו חברי מועצת העיר על-מנת לבטל את הקצאת הקרקע. ועדה מקצועית שהקים אלדר בהשתתפות מנכ"לית עיריית כרמיאל, היועץ המשפטי של העירייה, מנהל מינהל התברואה ואיכות הסביבה, מהנדס העיר ומנכ"ל החברה הכלכלית כרמיאל תבחן מחדש את ההקצאה ותחליט האם לאשר או תה או לא. הפעם, הבטיח לפסול את עצמו מדיונים בנושא.