|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות

דאו ג'ונס התחזק ב-1.2% נאסד"ק עלה ב-2.7% רוזטה סטון זינקה ב-39.6% ביום הנפקתה אורכית עלתה ב-39.6% XTL התרסקה ב-37.7% לקראת מחיקתה מחר
16/04/2009  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ניר צליק  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות על-רקע תוצאות ג'יי.פי מורגן הטובות מהצפוי ובהובלת המגזר הטכנולוגי.

דאו ג’ונס עלה ב-1.2% ל-8,125 נקודות, נאסד"ק התחזק ב-2.7% ל-1,670 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-1.6% ל-865 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.071% ל-2.83%.

בגזרת המקרו, התחלות הבנייה בארה"ב צנחו ב-10.8% בחודש מארס והיתרי הבנייה נפלו לרמתם הנמוכה אי פעם, לאחר שעלייה חדה בחודש פברואר הולידה תקוות כי שוק הדיור האמריקני הגיע לתחתית - כך דיווח היום משרד המסחר האמריקני. התחלות הבנייה נפלו במארס לקצב שנתי של 510 אלף, לעומת 572 אלף בחודש פברואר. מדובר בנתון השני הנמוך ביותר מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה ובקצב נמוך בהרבה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי התחלות הבנייה יירדו לקצב שנתי של 550 אלף בחודש מארס.

תביעות האבטלה הראשונות נפלו באופן בלתי צפוי ב-53 אלף בשבוע שעבר, אולם מספר המקבלים דמי האבטלה זינק בכל זאת לרמתו הגבוהה ביותר מזה 27 שנים - כך דיווח היום משרד העבודה האמריקני. מספר תביעות האבטלה הראשונות לשבוע שהסתיים ב-11 באפריל נפלו ל-610 אלף, כאשר הצפי היה ל-658 אלף תביעות ראשוניות.

בענף הבנקאות, הבנק הפדרלי ורגולטורים אחרים מתכוונים לפרסם את תוצאות "מבחני העמידות" שעברו 19 הבנקים הגדולים בארה"ב ב-4 במאי, אמר גורם בבנק הפדרלי. הרגולטורים מתכננים גם לפרסם את השיטות שעליהם התבססו מבחני העמידות, שנועדו לבדוק את יכולתם של הבנקים בארה"ב להתמודד עם המשבר הכלכלי. עם תוצאות המבחנים יפורסמו גם תוכניות כלשהן של הרשויות להזרים הון לבנקים כדי לסייע להם להתמודד עם מצב של החרפה נוספת במשבר הכלכלי, אמר הגורם.

בנק ג’יי.פי מורגן (2.09% , 33.24), הבנק השני בגודלו בארה"ב לפי שווי נכסים, עלה על תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של 2009. רווחי הבנק ירדו ב-10% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ב-2008, ל-2.1 מיליארד דולר, או 40 סנט למניה, לעומת רווח של 2.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל. האנליסטים חזו רווח של 32 סנט למניה לבנק.

הכנסות הבנק עלו לרמת שיא של 8.3 מיליארד דולר, לעומת 5.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. תוצאות הבנק כוללות הפרשה של 1.2 מיליארד דולר על כיסוי הפסדים בחטיבת האשראי. רכישת בנק בר סטרנס בשנה שעברה על-ידי ג'יי.פי מורגן הביאה לירידה בתחרות בענף בנקאות ההשקעות ואיפשרה העלאת עמלות - דבר שסייע להעלות את הכנסות החברה.

הבנק אף הודיע כי הוא מתכנן הנפקת אג"ח שמחיריהן נקובים בדולרים ללא גיבוי של הממשל האמריקני, לראשונה מאז חודש אוגוסט. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. הבנק מתכנן למכור אג"ח לתקופה של 10 שנים, בהיקף של לפחות 500 מיליון דולר, אמר אדם המקורב לעסקה.

גולדמן סאקס (0.0% , 121.19) אומנם דיווח השבוע על רווחים הגבוהים פי 2 מתחזיות האנליסטים וגייס 5 מיליארד דולר בהנפקת מניות, אך לא הצליח עדיין להתגבר על ספקות האנליסטים והבלוגרים. אלה הזהירו כי ביצועיו הפיננסיים של הבנק ברבעון הראשון אינם בני קיימא, וציינו כי הביצועים המצטיינים של הבנק הם במידה רבה הצגה שגויה של הנתונים. סוכנות הדירוג S&P הזהירה אתמול כי ביצועיו הטובים של גולדמן סאקס ברבעון הראשון אינם צפויים להימשך, והותיר ללא שינוי את תחזית הדירוג השלילית של הבנק.

חברת הביטוח האמריקנית AIG הודיעה היום כי תמכור את חטיבת ביטוח הרכב 21st Century לקבוצת השירותים הפיננסים ציריך פייננשל תמורת 1.9 מיליארד דולר - עסקת המכירה הגדולה ביותר של AIG מאז שענקית הביטוח החלה בניסיון למכור נכסים בעקבות לחץ הממשל האמריקני. במקביל, הודיעה היום AIG על השלמת מכירת חטיבת ניהול הנכסים AIG פרייווט בנק לחברת השקעות מנסיכות אבו דאבי, תמורת כ-300 מיליון דולר.

סימנים להתאוששות המיוחלת בשוק ההנפקות הראשונות לציבור: חברת רוזטה סטון (סימול RST), המספקת שירותי לימוד שפות ומתחרה בחברת ברליץ, תימחרה ביום רביעי את ההנפקה במחיר גבוה מהצפוי של 18 דולר למניה. החברה גייסה 112.5 מיליון דולר בהנפקה והחלה להיסחר. זוהי ההנפקה הרביעית בבורסות בארה"ב מתחילת השנה והשלישית מתחילת אפריל. מניית החברה זינקה ב-39.4% ביום הנפקתה.

בענף הסלולר, קריסה של 90% נרשמה ברווח הנקי של נוקיה (11.38% , 14.88) ברבעון הראשון לעומת המקביל, בעקבות ירידה בביקוש לטלפונים סלולריים. עם זאת, החברה עמדה בתחזית הרווח למניה. יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה ביותר בעולם הורידה את התחזית לענף כולו, וחוזה כי מכירות בשוק ציוד הטלקום ייפלו השנה ב-10% לעומת תחזית קודמת לירידה של 5% בלבד. נוקיה רשמה רווח נקי של 122 מיליון יורו (161 מיליון דולר), לעומת 1.2 מיליארד יורו בתקופה המקבילה. הכנסותיה של החברה צנחו ב-27% ל-9.28 מיליארד יורו, מתחת לתחזית למכירות של 9.7 מיליארד יורו. בניכוי סעיפים חד פעמיים היה הרווח למניה 0.10 יורו - בהתאם לציפיות.

בענף הרכב, ג’נרל מוטורס (2.65% , 1.94) (GM), יצרנית המכוניות האמריקנית העובדת בפני פשיטת רגל אפשרית ב-1 ביוני, עלולה למכור את מותגי פונטיאק ו-GMC כחלק מתוכנית קיצוץ עלויות נרחבת. כך אמרו מקורות המקורבים לחברה לבלומברג. מותגי שברולט, קאדילק וביואיק קרוב לוודאי לא יימכרו, לפי המקורות. החברה ונציגים מהממשל האמריקני בוחנים את פרטי GMC ופונטיאק במסגרת מאמצי צוות המשימה של אובמה לקבוע האם GM תוכל לארגן את עצמה מחדש מבלי לשפוט את הרגל.

בענף ההיי-טק, סאן מיקרוסיסטמס (0.0% , 20.37), יצרנית החומרה והשרתים, תהיה מוכנה לשוב לדיונים עם יבמ בנוגע לרכישתה על-ידי ענקית המיחשוב, כך אמרו מקורות המקורבים לפרשה לבלומברג. סאן אמרה כי תהיה מוכנה לשוב לדיונים רק אם יבמ תיתן התחייבות להשלמת העסקה. בינתיים לא מתקיימים מגעים בין שתי החברות מכיוון שכל אחת מהן מחכה שהשנייה תעשה צעד בכיוון השיבה לשולחן הדיונים. מאז שנפסקו הדיונים בין החברות ירדה מניית סאן ב-28%.

הבמאי והשחקן וודי אלן, אשר בימים אלה תובע את חברת הביגוד ואביזרי האופנה אמריקן אפרל (סימול: APP), טוען שהחברה מטרידה אותו. עורכי הדין של אלן בן ה-78 הגישו את התביעה לבית הדין במנהטן ביום רביעי מכיוון שהחברה מנסה לחשוף את חייו הפרטיים, את פרטיו הפיננסיים ואת פרטי הקריירה שלו. בשנה שעברה תבע וודי אלן את אמריקן אפרל על כך שהשתמשה בדמותו בשלטי חוצות בהוליווד, ניו-יורק ואתרי האינטרנט ללא רשותו ופגע בתדמית שלו. אמריקן אפרל בתגובה טענה שאין דבר שתוכל לעשות כדי לפגוע במוניטין של אלן - יותר ממה שהוא כבר פגע בו בעצמו.

שני עובדים בסניף רשת הפיצריות דומינוס פיצה (סימול: DPZ) בצפון קרוליינה הואשמו בביצוע עבירה לאחר שפירסמו סרטון של עצמם באתר יו טיוב, בו הם נראים מכניסים גבינה צהובה לנחיריים, מורחים פיסות בשר על עכוזם ונופחים עליהן בזמן שהרכיבו כריך.עוד נראה בסרטונים שהעלו השניים לאתר שיתוף הקבצים כי הם קינחו את אפם על ארוחות שהגישו לסועדים. הסרטון נצפה על-ידי 550 אלף גולשים באתר יו טיוב נכון ליום רביעי.

במניות הישראליות, גיל שויד, מנכ"ל צ’קפוינט (1.12% , 24.44), מבקש לממש ולמכור בשוק הפתוח 600 אלף אופציות אשר שוויין עומד על 14.5 מיליון דולר. כך עולה מדיווח שמסרה החברה לרשות ניירות ערך האמריקנית. התאריך המשוער למכירת המניות היה ה-13 לאפריל, אך אין ערובה שהן אכן נמכרו. המכירה הייתה אמורה להתבצע בידי קרדיט סוויס. כאשר מדובר בתוכנית עיוורת למכירת מניות, המנקה את האפשרות שמנהלים בכירים ישתמשו בידע שבידם כדי לממש אופציות בהתאם לביצועי החברה.

מגל מערכות ביטחון (-2.49% , 3.92), יצרנית ציוד ההגנה והאבטחה מיהוד מינתה את חגי כץ למנהל פעילות החברה בישראל. בנוסף יכהן כץ כסגן נשיא לשיווק ומוצרים. במקביל הודיעה החברה על מינויו של זאב מורגנשטרן לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה במקומה של ליאן גולדשטיין שפרשה מסיבות אישיות.

מניית אורכית (39.1% , 3.7) זינקה ב-32% במהלך המסחר בתל אביב על-רקע הערכות כי החברה זכתה בחוזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים עם BSNL - ענקית תקשורת מהודו. החברה סירבה להגיב אך בשוק מספר אנליסטים העריכו כי אם אכן זכתה החברה בחוזה מדובר בעסקה שהיקפה מספר עשרות מיליוני דולרים בודדים.

XTL ביופרמסוטיקלס (-37.6% , 0.08) קיבלה הודעה כי היא תמחק מהמסחר בנאסד"ק ב-17 באפריל. החברה תעבור להיסחר ברשימה משנית. ועדת המסחר בבורסה החליטה כי החברה היא שלד בורסאי והיא אינה עומדת בתנאי הסף הנדרשים למסחר בה. בעקבות ההודעה צונחת מניית XTL.

תאריך:  16/04/2009   |   עודכן:  17/04/2009
ניר צליק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בכירים פלשתינים הגיבו (יום ה', 16.4.09) בזעם על דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדבר תנאי הסף שמציבה ישראל למשא-ומתן מדיני - הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית.
16/04/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
מנהל חדר המיון בבית חולים איכילוב ד"ר ג'קי סרוב, שהורשע בקבלת שוחד מהעבריין אסי אבוטבול, הגיש (יום ה', 16.4.09) ערעור על הרשעתו ועל חומרת עונשו.
16/04/2009  |  רותי אברהם  |   חדשות
כוחות צה"ל והמשטרה פינו הערב ללא אלימות 15 נערים מהמאחז "שבות עמי" הסמוך ליישוב קדומים. במהלך הפינוי נעצרו שני נערים.
16/04/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
אלמונים השליכו רימון רסס לעבר ביתו של ראש העיר אשדוד, יחיאיל לסרי. הרימון, שהתפוצץ בחצר, לא פגע באיש אך נזק נגרם לשמשות ולמבנים סמוכים.
16/04/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
שלומי עוז, שהתפרסם כפעיל מרכזי בליכוד וכחבר של עומרי שרון, מת מדום לב במהלך חופשה בבולגריה (יום ה', 16.4.09). עוז בן ה-50, שהיה חולה לב ואף עבר צינתור לפני כשנה, מת על שולחן ההימורים במהלך טורניר פוקר עולמי שבו השתתף יחד עם בנו.
16/04/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il