המשבר הכלכלי הנמצא בשיאו מגביר את תיאבון הציבור להמר על המעט שנשאר. מפעל הפיס סיים את הרבעון הראשון של 2009 עם הכנסות שיא של 1.104 מיליארד שקלים. זאת, לעומת הכנסות בסך 974 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה (יום ג', 12.5.09) מפרסומי דוחות החברה.
הנתון משקף גידול של 13 אחוזים בהכנסות בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד וגידול של כ-8 אחוזים בהשוואה לרבעון הקודם (אוקטובר-דצמבר), אז עמדו המכירות על 1.024 מיליארד שקלים.
המוצר הנמכר ביותר של החברה הוא הלוטו עם סך מכירות של כ-294 מיליון שקלים - עלייה של 26 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בהשוואה לרבעון האחרון של שנת 2008 הכנסות מפעל הפיס ממכירת כרטיס הלוטו עלו ב-12 אחוזים.
הכנסות החיש גד הגיעו לסכום דומה, והן צמחו ב-23 אחוזים ל-292 מיליון שקלים.
ברבעון הראשון של השנה שעברה הגיעו הכנסות הלוטו לסכום כולל של 233 מיליון שקלים והכנסות חיש גד ל-238 מיליון שקלים.
לא חלו שינויים בהיקפי המכירות של מוצרי הצ'אנס וה-777 לעומת התקופה המקבילה אשתקד - הכנסות מוצרים אלו הגיעו ל-243 מיליון ול-24 מיליון שקלים, בהתאמה.
שנת 2008 הייתה השנה המוצלחת ביותר בתולדות מפעל הפיס. את השנה סיים מפעל ההימורים הגדול בישראל עם שיא הכנסות של 3.94 מיליארד שקלים, לעומת הכנסות בסך 3.85 מיליארד שקלים בשנת 2007, כלומר עלייה של כ-93 מיליון שקל המהווים 2.4% מסך ההכנסות.
בשנת 2008 השקיע מפעל הפיס בקהילה כ-3.1 מיליארד שקלים מהכנסותיו.
שאול סוטניק, מנכ"ל מפעל הפיס, ציין כי במהלך הרבעון הראשון הושקה הגרלת לוטו חדשה. "השינויים שהוטמעו בה נועדו להתאים להעדפותיו של הצרכן הישראלי ואני צופה שהם יגרמו לגידול משמעותי בהכנסות מהלוטו", אמר.
במפעל הפיס אמרו כי ינסו לשכנע את ראשי האוצר בדבר הצורך בהגדלת סל מוצרי הפיס על-מנת ליצור הכנסות נוספות שמקורן בקהלי יעד חדשים ובכך להגדיל את היקף ההשקעות בקהילה.