בתערוכת ג'נבה שתיפתח ב-6 במרץ, תציג סיאט את דגם אב - הטיפוס של האיביזה קופרה R העתידית.
יהיה זה הדגם הראשון מתוצרת סיאט שיזכה לכינוי "קופרה" - אותו ניתן יהיה לקבל בגרסת בנזין או דיזל.
ניתן יהיה לבחור בין מנוע בנזין 1.8 טורבו 20 שסתומים, או מנוע 1.9 TDI בהספק 150 כ"ס.
תהיה זו גם הפעם הראשונה, בה תיישם סיאט את קונספט ה-"R", במסגרתו מיוצרת מכונית ספורטיבית עתירת ביצועים - המופקים ממנוע דיזל.
פיתוח המכונית משותף לסיאט ספורט והמרכז הטכני של סיאט.
ה"קופרה R" החדשה תעשה שימוש במספר מיכלולים מוטוריים המיועדים להקנות לה מראה ותדמית ספורטיביים:
פגושים בעיצוב מחודש, שבכת צינון וכונסי אויר קדמיים המעוצבים ככוורת דבורים, פתח המפלט מעוצב במראה אובלי עם ציפוי כרום, ספויילר אחורי מוגדל היצוא מהגג וחישוקי גלגלים בקוטר 17 אינטש בעלי חמש זרועות כפולות.
גם בתוך תא הנוסעים ניתן יהיה לחוש את האוירה הספורטיבית שמעניקה ה-"R": גלגל הגה ייחודי, מושבים קדמיים מפוסלים ומעוצבים עם רקמת האות "R" בגב המושב, לוגו שיימצא רק במכוניות שיוצרו על-ידי 'סיאט ספורט'.
האיביזה קופרה R החדשה מצויידת בשלדת 'קונספט DSR' שפירושו הוא 'תגובת היגוי דינאמית' (Dynamic Steering Respons), המעניקים למכונית התנהגות כביש המוגדרת כ"מופתית", בתנאי נהיגה ספורטיביים.
אחרי האיביזה קופרה R הקודמת (שהוצגה בשנת 2000) והליאון קופרה R שהוצגה ב-2001 , תהיה זו המכונית השלישית שתוכננה על-ידי 'סיאט ספורט', מאז לקחה על עצמה מחלקה זו את האתגר של בניית גירסאות ביצועים, לדגמי המכוניות הסידרתיות של סיאט.