|
המשביר לצרכן. ג'אמפ פגעה ברווחיות [צילום: אריאל בשור]
|
|
|
|
|
קבוצת המשביר לצרכן פירסמה (יום ב', 1.6.09) כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2009 צמחו בכ-20% לכ-517 מיליון שקל.
הכנסות מגזר בתי הכלבו צמח בכ-12% לכ-164 מיליון ש"ח והרווח התפעולי של המגזר עלה לכ-12.9 מיליון ש"ח. מגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, הכולל גם את רשת ניו-פארם צמח בכ-18% לכ-249 מיליון ש"ח, והרווח התפעולי של המגזר עלה לכ-5.5 מיליון ש"ח.
במגזר התיירות, הסתכמו ההכנסות של חברת קשרי תעופה, שפירסמה תוצאותיה בשבוע שעבר, בכ-45.7 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-57.9 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2008.
"המודל העסקי של המשביר לצרכן מוכיח, כי גם בתקופה שבה מסתמנת האטה כלכלית במשק, הרי שהמיצוב של המשביר לצרכן בשוק האופנה הביא לכך שמכירות הרשת המשיכו לגדול,ובהתאם גם רווחיותה", ציין רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן.
עוד ציין שביט: "המשכנו את יישומו של תהליך הארגון מחדש, ולשמחתנו במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס נרשם גידול נאה בהכנסות והרווח התפעולי הוכפל".
מעבר להפסד בגלל ג'אמפ
בשורה התחתונה, סיימה המשביר הרבעון הראשון של 2009 בהפסד של כ-2.3 מיליון ש"ח, לעומת רווח נקי של כ-2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-6.7 מיליון שקל, לעומת כ-8.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2008. ההפסד הושפע מההוצאה החד-פעמית בגין ג'אמפ, ובנטרולה, הרווח הנקי מסתכם בכ-6.3 מיליון ש"ח.
בגין אחזקתה בחברת ג'אמפ, רשמה המשביר הפסד תפעולי של כ-12.2מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008.
מדובר בהוצאות חד-פעמיות בסך כ-8.6 מיליון ש"ח שביצעה המשביר בגין הפחתת מוניטין בג'אמפ ובאירית, בעקבות הקשיים העסקיים אליהם נקלעה ג'אמפ.
יש לציין, כי לפני כשבועיים דיווחה קבוצת המשביר לצרכן על חתימת מזכר עקרונות למכירת אחזקותיה בג'אמפ למלכה ריטייל גרופ, הבעלים של רשת מתאים לי.
קבוצת המשביר רשמה ברבעון תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של כ-29.9 מיליון ש"ח. הונה העצמי של הקבוצה, המיוחס לבעלי המניות של המשביר לצרכן, בסוף מרס 2009 עמד על כ-96.8 מיליון ש"ח.
בקופת המשביר יתרות פיננסיות ומזומנים בשווי של כ-81.3 מיליון ש"ח. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-7 מיליון ש"ח לבעלי מניותיה.