בחודש פברואר נרשמה עליה נוספת (בשיעור של כ-2%) במספר התלונות כנגד אתרי מכירה באינטרנט - 14% בפברואר לעומת 12% בינואר, 9% בדצמבר ו-5% בנובמבר. כך על-פי נתוני גוב קרטין תקשורת (א', 2.3.03).
עליה משמעותית היתה במספר התלונות כנגד החברות הסלולריות, 11% בפברואר מול 6% בינואר. ירידה משמעותית נרשמה בקטגוריה של "הטעיית צרכנים" - 5% בפברואר מול 12% בינואר. במקום הראשון בהיקף תלונות הצרכנים בפורומים, נמצא נושא השרות הלקוי, כ-19% מהתלונות ובמקום השני נושא המוצר הפגום כ-18% מהתלונות.
בחודש פברואר נרשמה ירידה, בשיעור של כ-10%, במספר התלונות בפורומים בנושא צרכנות, בהשוואה לחודש ינואר. במהלך פברואר התפרסמו כ-165 תלונות וכ-1700 תגובות לתלונות אלו בפורומים השונים, לעומת כ-185 תלונות וכ-2000 תגובות לתלונות בחודש ינואר 2003.
יש לציין, שמחודש נובמבר נצפתה ירידה מגמתית במספר התלונות בפורומים. כך עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור 'גוב קרטין עתונות ותקשורת'.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים:
תפוז, נענע, ynet, b.s.h. וכלבוטק לחודש פברואר: שרות לקוי-19%. מוצר פגום-18%. קניות באינטרנט-14%, מתוכם: 6% נגד נטאקשן, 4% נגד אולסייל ו- 4% נגד יתר אתרי המכירה ברשת.
חברות סלולריות - סה"כ-11%, מתוכם: 2% נגד orange, 2% נגד אמיגו מירס, 3% נגד פלאפון ו-4% נגד סלקום.
חברות כבלים - סה"כ-7%, מתוכם: 2% תלונות כלליות, 2% נגד תבל ו-3% נגד yes.
הפקעות מחירים - 6%. בזק-6%. ביטוח-5%. הטעיית צרכנים-5%. אינטרנט- סה"כ-3%, מתוכם: 1.5% נגד קווי זהב ו-1.5% נגד הכבלים.
כרטיסי אשראי - סה"כ- 3%, מתוכם: 2% תלונות כלליות ו-1% נגד לאומי.
בנקים - סה"כ-2%, מתוכם: 1% תלונות כלליות ו-1% נגד בנק לאומי.
חברות תעופה - 1%.
גוב קרטין תקשורת
בחברת גוב קרטין עיתונות ותקשורת פועלת מחלקה ליחסי ציבור באינטרנט העוסקת במתן שירותי יחסי ציבור ברשת האינטרנט תוך התייחסות אליה כאל מדיה עצמאית המשתלבת במערך יחסי הציבור הכללי של חברות וארגונים.
במסגרת זו ניתנים שירותים כמו: העברת מידע חדשותי לאתרי החדשות, העברת מסרים ישירים ועקיפים לקבוצות דיון ולפורומים מתאימים, ניהול פורומים וכו'. בנוסף מספקת החברה שירותי ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה, בין היתר פועלת החברה למיגור הפצת שמועות שקריות באמצעות דואל שרשרת.