מנתונים שמקורם באוניברסיטאות בישראל עולה, כי קיים פער גדול בין חלקן של הנשים באוכלוסיית הסטודנטים - כולל לתארים מתקדמים - לבין חלקן בדרגים של ההיררכיה המוסדית.
באוניברסיטת בן-גוריון מהוות הסטודנטיות מעט יותר ממחצית התלמידים לתואר שלישי, אך רק כרבע מראשי המחלקות הן נשים. שיעור הנשים בין חברי סנאט האוניברסיטה, ושיעורן בין הפרופסורים בדרגה הגבוהה ביותר (פרופסור מן המנין) נמוך עוד יותר. כך פורסם לקראת הכנס "העצמת מדעניות באוניברסיטה בדרך של חונכות אקדמית", שיתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מחר (יום ד', 12.3.03), לקראת 'יום האישה במדע'.
פרופ' ורד סלונים-נבו, יועצת נשיא האוניברסיטה לקידום מעמד האישה וראש המחלקה לעבודה סוציאלית ע"ש שפיצר, סבורה כי אחת הסיבות לתופעה זו היא העדר מסגרת של חונכות בלתי פורמלית בקרב נשים, מסגרות המאפשרות לחוקרות צעירות ומתחילות ללמוד מניסיונן ולהסתייע ביכולתן של מדעניות בכירות וותיקות.
במסגרת הכנס, שיזם פורום הנשים באוניברסיטת בן-גוריון, תוקם תשתית לבניית מסגרות מובנות של חונכות אקדמית מתמשכת בכל הפקולטות באוניברסיטה, במטרה לקדם תהליכים של העצמת נשים, יצירת קשרים בלתי-פורמליים ותמיכה הדדית בין מדעניות. המיזם אינו מיועד לגברים מכיוון שבקרב הגברים מתפתחות באופן טבעי מערכות כאלה המקילות על קידומם והתפתחותם המקצועית.
כנס היסוד, מיועד לשמש הנעה ראשונית למערכת של חונכות אקדמית שתכלול, בין השאר: מפגשי חונכות מובנים במועדים קבועים, בכל פקולטה ומפגשים מיוחדים למדעניות המצטרפות לאוניברסיטה; הקמת רשת דואר אלקטרוני וקבוצות דיון וירטואליות בקרב מדעניות; קביעת חברת-סגל בכירה בכל פקולטה, שתוביל את המהלכים הנדרשים ותשמש כתובת בנושא זה. מערכת החונכות, כאשר תוקם, תוכל לשמש מודל על-פיו יוקמו מערכות דומות גם באוניברסיטאות אחרות.