|
סניף מקדונלד'ס בסין [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, דיווחה השבוע כי המכירות החודשיות שלה החלו "לאבד גובה" בחודש אוגוסט, בין השאר בגלל שהן נמדדו ביחס לעלייה עצומה במכירות בתקופה המקבילה אשתקד.
צרכנים התרים אחר מציאות נהרו לתפריט המוזל של מקדולנד'ס בשנה האחרונה בזמן שהמיתון המשיך במגמתו, פרט אשר סייע להניע קדימה את רשת ההמבורגרים, בזמן שמסעדות יקרות יותר נאבקו על לקוחות.
עם זאת, בחודש אוגוסט מכירות מקדולנד'ס בחנויות מבוססות של הרשת גדלו ב-2.2 אחוזים בעולם כולו. העלייה המתונה יותר מראה כי החברה הפכה בחלקה לקורבן של הצלחתה שלה, כאשר היא משווה את נתוני המכירות שלה עם אלו של התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז הראו המכירות זינוק של 8.5 אחוזים.
הנתון האחרון הראה את התוספת החודשית הקטנה ביותר של מקדונלד'ס מאז פברואר. "החברה הזו הייתה מן המוטבים הראשיים של הירידה הכלכלית הזו", אמר אנליסט מורנינגסטאר, אר-ג'יי הוטובי. "כשהתנאים יחלו להשתפר בהדרגה, נתחיל לראות כמה נתונים חופפים הקשים להשוואה. העובדה שהנתון חיובי מעודדת אותי".
מקדונלד'ס גם עמדה בפני לחצים על-רקע העלייה באבטלה בארה"ב, המרחיקה את הצרכנים ממסעדות החברה בשעות הבוקר והצהריים.
מקדונלד'ס ציינה כי מכירות הרשת במסעדות המבוססות (אלו הפתוחות לפחות 13 חודשים), נתון מרכזי המנכה השפעות התרחבות, גדלו ב-1.7 אחוזים בארה"ב - נתון חלש למדי. באירופה הגידול היה בשיעור של 3.5 אחוזים. באזור אסיה, המזרח-התיכון ואפריקה הגידול במכירות הסתכם ב-0.5 אחוז.
הפעם האחרונה בה מכירות החברה היו כה נמוכות ברמה הגלובלית, הייתה בפברואר, כאשר הגידול הסתכם ב-1.4 אחוזים. ביולי האחרון הגידול הסתכם ב-4.3 אחוזים.