|
תקלות בהנעת הרכב [אילוסטרציה: הונדה]
|
|
|
|
|
|
שולמית עין דור תבעה את "מאיר", חברה למכוניות ולמשאיות בע"מ, בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר שרכשה רכב "עם בעיות". מכתב התביעה עלה שרכב ה"הונדה" נרכש ביום 3.2.06 ונמסר ביום 16.2.06 עם אחריות לתקופה של שלוש שנים. לטענת התובעת, מהר מאוד התגלו תקלות במערכת הנעת הרכב והשמע. התובעת ביקשה לתקן את התקלות ולפצותה בגין הנזק הלא ממוני שנגרם לה.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שהתקלות תוקנו כיאות, ובנוסף, חלקן נגרמו עקב שימוש שלא על-פי הוראות היצרן במערכת השמע. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בדיון בפני השופט אברהם טננבוים, הסכימו הצדדים שהנתבעת תתקן את מערכת השמע ומערכת החלונות ובית המשפט יפסוק פיצוי בהתאם לסעיף 79א' לחוק בתי המשפט. "מהודעות שקבלתי מהצדדים עולה כי הטעון תיקון תוקן (לאחר מכשולים שונים) ונקווה כי המכונית מעתה תמלא את תפקידה כראוי. נשאר לנו כעת לקבוע את גובה הפיצוי. בעניין זה הרי שני הצדדים חלוקים. בכל מקרה, לאחר ששקלתי ובחנתי את חומר הראשיות, אני פוסק לתובעת סכום של שלושת אלפים ומאתיים שקלים (3,200 שקל) לכיסוי סופי ומוחלט של כל תביעותיה בעניין המכונית שרכשה מהנתבעת. הסכום ישולם תוך 45 יום מהיום. לא ישולם, יישא ריבית והצמדה כחוק מהיום ועד ליום התשלום בפועל".