האם כלי-רכב בעל שלושה גלגלים בלבד נחשב למכונית? שאלה זו נמצאת בימים אלו במרכזו של מאמץ שידול יחצ"ני במסדרונות מקבלי הההחלטות בוושינגטון.
השאלה העומדת על הפרק היא האם יצרניות קטנות של כלי-רכב, כמו חברת אפטרה מוטורס, יהיו זכאיות לקבל חלק מעוגת התקציב של תוכנית ההלוואות בת 25 מיליארד הדולרים שהוצגה ע"י משרד האנרגיה של ארה"ב, שנועדה לעודד חידושים בתחום היעילות האנרגתית ואיכות הסביבה בתעשיית הרכב.
יצרניות הרכב הגדולות והמבוססות כמו ג'נרל מוטורס, שלא במפתיע, מתנגדות לחלוקת התקציבים לחברת הקטנות, המציגות לדבריהן חידושים בלתי-פרקטיים ואזוטריים.
הבעייה הגדולה יותר של אפטרה, נכון לעכשיו, נובעת גם מסירובו של משרד האנרגיה עצמו לאשר לה תקציב, בטענה כי רכב בעל שלושה גלגלים אינו עמוד בדרישות החוקים הפדרליים. החברות הקטנות טוענות מצידן שהחידושים הגדולים ופורצי הדרך תמיד הגיעו ברבים מהמקרים מחברות ההזנק.