התוכנית לביצוע רפורמה ברשות השידור, שהוגשה על-ידי שר האוצר ושר התמ"ס, הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, אושרה בממשלה (יום ה', 27.3.03). על-פי התוכנית, אגרות רשות השידור על מקלטי הטלוויזיה ומכשירי הרדיו יופחתו באופן מדורג במהלך 3 השנים הקרובות.
בתום התקופה, תעמוד אגרת הרדיו על 38 ש"ח במקום 131 ש"ח. ואגרת הטלוויזיה תעמוד על 260 ש"ח במקום 515 ש"ח.
כמו כן, החליטה הממשלה לבצע הפרדה כספית וחשבונאית בין הרדיו והטלוויזיה, כך שהחל משנת 2004 תתנהל כל יחידה בנפרד בתחום ההכנסות וההוצאות.
בנוסף, החליטה הממשלה לבצע רפורמה מקיפה ברשות השידור, והטילה על שרי התמ"ס, האוצר והמשפטים להקים ועדה לגיבוש רפורמה בשידור הציבורי בישראל שתאפשר לה לבצע ביעילות את משימותיה הציבוריות לאורך זמן.
חוק רשות השידור נחקק בשנת 1965 וקבע את המעבר של הרדיו (קול ישראל), שהיה עד אז מחלקה ממשלתית במשרד ראש הממשלה, לרשות עצמאית הפועלת לפי חוק. בשנת 1969 הותאם החוק לקליטת שידורי טלוויזיה. בשנים אלו נקבעו הדפוסים לעבודת רשות השידור ומאז לא נערכו בהם שינויים מהותיים, כך נמסר ממשרד האוצר.
עוד נמסר, כי עם התחלת פעילותם של שידורי הכבלים והערוץ השני בתחילת שנות ה-90, נקלע השידור הציבורי למצוקה הולכת וגוברת, אשר התבטאה בין השאר בעזיבה של עובדים בכירים וירידה דרסטית בשיעורי הצפייה בשידורי הרשות. מצוקותיה של רשות השידור באות לידי ביטוי בלוח שידורים לא אטרקטיבי, ברמת שידורים ותכנים קנויים נמוכה, בהיקף נמוך של הפקות מקומיות, בניהול תקציבי לא מסודר ובמערכת יחסי עבודה המקשה על תפקודה התקין.
ריבוי הערוצים הצפוי, מהווה במצב הנוכחי, סכנה קיומית ממשית לעתידו של השידור הציבורי, כך מוסרים מן האוצר, וללא יישום מהיר של רפורמה כוללת ברשות השידור קיים חשש, כי השידור הציבורי יאבד ממשמעותו בטווח זמן לא ארוך.
על כן, מציע משרד האוצר ליישם רפורמה ברשות השידור, שתאפשר לה לבצע ביעילות את משימותיה הציבוריות לאורך זמן.