|
נמל אשדוד. הראשון בארץ לעבור לשיטת החלונות [צילום: חברת נמל אשדוד]
|
|
|
|
|
חברת נמל אשדוד הודיעה ללקוחותיה כי תחל בהפעלת תוכנית "החלונות", על-פיה יוקצו רציפים לאוניות מכולה בהסכמי חלון קבועים. מעתה, יעודכן כל לקוח כי הצעתו לקבלת חלון התקבלה, והחלון המוקצה הינו לסל אוניות בקו הרלוונטי עבורו, לתקופה מוגדרת מראש. גודל החלון המוקצה הינו על-פי היקף הפעולות לפקידה ועשוי להשתנות על-פי שיקול דעתה של החברה. את המהלך הוביל ד"ר יהודה היימליך, מנהל פיתוח עסקי ואיכות הסביבה בחברת נמל אשדוד.
להודעה על הקצאת חלון צורף נוסח חוזה המפרט את התנאים להתקשרות עם חברת הנמל, ומעוגנות בו התחייבויות הלקוח להיקף פעילות והתחייבויות חברת הנמל לתפוקות עבודה מוסכמות. שיטה זו מתבססת על הסכם מסחרי בין חברת הנמל לחברת הספנות.
בהוראות ההסכם מקצה חברת הנמל לחברת הספנות חלון זמן שבועי לעגינה ולקבלת שירותי פריקה וטעינה. היה והאוניות של חברת הספנות תגענה לנמל בחלון הזמן שנקבע בהסכם, מתחייבת חברת הנמל על תפוקות עבודה מוסכמות - דבר שיבטיח לחברת הספנות עגינה עם הגעה לנמל וסיום העבודה בזמן שסוכם. חברת הספנות מתחייבת בפני חברת הנמל על פקידה קבועה לאורך תקופת ההסכם ולנפח פעילות משמעותי.
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "תוכנית החלונות הינה מהפכה בסדרי כניסת האוניות לנמל. מעתה מערכת היחסים בין הלקוח והנמל לא תהיה מושתתת רק על תקנות הנמלים, אלא גם על הסכם משפטי חוזי על כל המשתמע מכך. חברת נמל אשדוד היא הראשונה ליישם הסכמי שירות בשיטת החלונות בנמלי ישראל".