|
אין סיבה לשיפור נוסף באמון הצרכנים בשלב זה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר ירד בחודש נובמבר ב-0.4 נקודות לרמה של 132.7 נקודות, בהמשך לירידה דומה בחודש הקודם. כך מתפרסם היום (יום ב', 30.11.09). המדד למצב השוטף רשם בנובמבר עלייה מינורית של 0.3 נקודות ומדד הציפיות רשם ירידה קלה של 0.8 נקודות.
מדד אמון הצרכנים יציב בקירוב מזה ארבעה חודשים, לאחר מגמת עלייה מחודש מרס. יש לציין כי רמת המדד שבה לממוצע של שנת 2007 (במהלכה הגיע המדד לשיא), שאופיינה בצמיחה גבוהה, למרות שצמיחת המשק עתה נמוכה משמעותית מזו שבשנת 2007.
כלכלני בנק הפועלים מסרו עם פרסום המדד החודשי כי הם סבורים שהמשק לא צפוי לשוב לקצבי הצמיחה טרם המשבר, ובהיעדר "חדשות כלכליות" טובות במיוחד או עליות שערים חדות בשוק ההון, קשה לראות סיבה להמשך השיפור באמון הצרכנים.
רכיבי התעסוקה במדד אמון הצרכנים המשיכו להראות שיפור בחודשים האחרונים, ומגמה דומה נצפתה גם בנתוני סקר כוח-אדם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר הצביע על ירידה בשיעור האבטלה ברבעון השלישי ל-7.8%, תוך גידול במספר המועסקים. בבנק הפועלים ציינו כי מגמה דומה של התייצבות חלה גם במדד אמון הצרכנים האמריקני.