|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

מפרקי קווי אשראי

"נזקי חיים צוף וקובי מימון - כחצי מיליארד ש"ח"

חיים צוף, הגורם הפעיל באימפריית החברות של המיליארדר קובי מימון, עושה בימים אלו מאמץ לדחות את ביצוע הוראת ביתה משפט שחייבו להעביר עשרות מיליוני שקלים למפרקי החברות אותן ניהל
07/12/2009  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות
צור ומימון. שולטים גם ב-28% מפרויקט קידוח תמר, באמצעות ישראמקו

בוטלה מחיקת תביעת ענק נגד המיליארדר קובי מימון
יואב יצחק
בית המשפט העליון ביטל החלטה שניתנה בבית משפט מחוזי שפסק למחוק תביעת מפרקי קווי אשראי (בעילת התיישנות) נגד קובי מימון ועשרות נתבעים נוספים * ביקורת על השופט אבי זמיר שהורה על מחיקת התביעה בלא שבדק את העובדות הנוגעות לכל אחד מהנתבעים בנפרד
לרשימה המלאה

מפרקי קבוצת חברות קווי אשראי הגישו לבית המשפט בקשה לדחיית בקשת עיכוב ביצוע שהגיש באחרונה חיים צוף, בתגובה לפסק דין שניתן נגדו בחודש יולי האחרון. באותו פסק דין הוא חוייב, באופן אישי, בתשלום כספי כולל של כ-65 מיליון ש"ח למפרקי קבוצת קווי אשראי, בעקבות מעשי הונאות ומרמה. הבקשה הוגשה על-ידי עו"ד יצחק מירון ממשרד עו"ד מירון, בן ציון ופריבס, המכהן כמפרק קוויא שראי יחד עם רו"ח חיים רבינוביץ.

בפסק דין הצהרתי שנתן ביהמ"ש, צוין כי צוף הוא הגורם האחראי להפרת התחייבויותיה של קבוצת חברות קווי אשראי - הנמצאות בימים אלו בהליכי פירוק על-ידי כונס הנכסים - תוך כדי הברחת נכסיהן והעברתן לרשותו. בפסיקתו קבע ביהמ"ש כי הנתבע אחראי לכל החובות שחבים אחרים לחברות קווי אשראי, ובכלל זה לכל הפסד שהחברות הפסידו ואשר לא ניתן לאתר את האחראים לגרימתו עקב שריפת מסמכים.

ממסכת הראיות עולה כי זהו אינו התעלול הראשון מבית מדרשו של צוף, אשר מנהל קרב מאסף מול ביהמ"ש, שהחל בניסיון לביטול פסק-הדין בעילת התיישנות, המשיך בניסיון לעיכובו ועבר בתחנות שונות ומשונות שנועדו לדחות את רוע הגזירה.

על-פי הנטען בכתב התביעה שהוגש נגד צוף, עולה כי הוא חבר יחד עם המיליארדר קובי מימון - לו הוא למעשה משמש איש קש השולט בחברות - ויחד עם יובל רן, אשר ניהל את קווי אשראי, כדי לבזוז את התאגידים ששלטו בקבוצת קווי אשראי. כתוצאה מסדרת מעשי תרמית והונאה, פורקו לבסוף תאגידי קווי אשראי. כיום, התובעים בפרשה הם מפרקי החברות, וההפסדים והנזקים אותם הם העריכו בכתב התביעה הגיעו לסכום של כחצי מיליארד ש"ח, נכון למועד הגשת התביעה, בשנת 2004.

חולש על אימפריית תאגידי הנפט והנדל"ן של קובי מימון
מההשתלטויות האחרונות. מתחם הסינמה סיטי

"העובדה שהשליטה בתאגידי הנפט שנבזזו, נעשית באמצעות חברה הנמצאת מחוץ לגבולות מדינת ישראל, שאיש אינו יודע בדיוק מה קורה איתה, ואשר אינה מדווחת דיווחים ציבוריים, מגדילה את הסיכון בדחיית ביצוע פסק הדין. התאגידים שבשליטת מימון וצור מעולם לא דיווחו לציבור על החלטות ביהמ"ש לתת פסק דין בעניינם ועל בקשתם לבטלו. מי שאינו מקפיד לדווח כשצריך, ועוסק בתרמית, בזיוף ובזיזת חברות ציבוריות, מה כבר ניתן לצפות ממנו כשמדובר בחברות מעבר לים?"

על-פי הנטען בכתב התביעה, באמצעות מעשי המרמה ומעשי הונאה מתוחכמים השתלטו חיים צוף וקובי מימון על חלק ניכר מכמה מתאגידי הנפט הגדולים בישראל. מדובר בסדרת חברות וגופים שרובם הם גופים הנסחרים בבורסה וביניהן מצויות החברות אקויטל, יואל, נפטא, חנ"ל ניהול שותפויות, ומספר חברות מקבוצת ישראמקו. את השליטה בכל החברות הללו מנהל מימון עם צוף באמצעות תאגיד הנקרא יונייטד קינגסווי, שהוא בעל השליטה בשותפות רשומה הנקראת י.ח.ק השקעות.

חברות אלו, יש לציין, שולטות על סדרת פרויקטים מהגדולים והחשובים במדינה, אשר מוערכים במיליארדי דולרים. בין השאר, שולטים התאגידים האלה על כ-28% מקידוח הגז הטבעי הענק שהתגלה מול חיפה – "קידוח תמר" - וגם על קידוחים אחרים כגון קידוח דלית (בהם, יש לציין, שולטת ברובה קבוצת דלק). בקידוח "תמר" לבדו, על-פי הפרסומים, ישנן רזרבות גז טבעי בהיקף העולה על 25 מיליארד דולר.

כמו-כן, שולטות חברות אלו על אזור המשרדים והבילויים הגדול הידוע בשם "איירפורט סיטי". מדובר בפרויקט של מאות אלפי מ"ר וערכו מאות רבות של מיליוני דולרים, אשר גם הוא כאמור נמצא בשליטה רשמית של צוף. חברת ענק נוספץ הנשלטת על-ידי חיים צוף היא חברת ניצבא, חברת מקרקעין ענקית שאליה התנקזו, בין השאר, מרבית השטחים שהמדינה העמידה לרשות אגד, לצורך הקמת תחנות אוטובוסים, ובעיקר תחנות מרכזיות במקומות רבים. עוד שולטות החברות על שטחים גדולים מאד לחופי הכנרת של כפר הנופש האון, ועל נכסים מהותיים בתחום הבניה למגורים, ובהם כ-18,000 מ"ר לבניה ב"רכס חלילים" שבמבשרת ירושלים, בפרויקט נוה-ים בראשל"צ, בפרויקט מגורים ומסחר במרכז ראשל"צ ובפרויקט "שער הים" בנתניה. בבעלות החברות עוד עשרות מגרשים ושטחים ברחבי הארץ ועוד עשרות נכסים בחו"ל.

נוסף על כל אלו, מהדוח התקופתי שהגישה יואל לבורסה עבור הרבעון השני של שנת 2009 התגלה כי האימפריה אותה מייצג צוף ממשיכה לגדול ולרכוש נכסי נדל"ן במרץ: ברבעון זה רכשה החברה את מתחם הסינמה סיטי בת"א, לו שטח כולל של כ-30,000 מ"ר המיועדים למסחר, למשרדים ולבידור.

באי-כח המפרקים טוענים עוד כי אחד האלמנטים המוזרים בהתנהלותם של צוף ומימון, הוא שעל-אף שבבעלותם, כאמור, תאגידים השולטים על חלקים חשובים ביותר במשק הישראלי, ועל-אף שמדובר במי שהתקשורת העוסקת בכלכלה רואה בהם מהבולטים שב"טייקונים" השולטים בכלכלה הישראלית, מתנהגים השניים כחברים במסדר נזירים חשאי וסודי. במיוחד, הם אומרים, נכונים הדברים לגבי צוף, המקפיד להסתתר מעיני הציבור ומתנהג כאילו הוא נמלט ממישהו. בתקשורת, יש לומר, נטען כי חשאיות זו מקורה בתקופה שבה הוחזקו מימון וצוף במעצר, אך לא פחות סביר מכך, הם אומרים, שצוף פשוט מעוניין להצניע את פעולותיו, ולפחות את אלו הקשורות לעניינים המצויים בתביעת העתק, ובנוסף להתחמק מהמפרקים, ומכאן נובעת הקפדתו על חשאיות שכזו.

מתעתע במערכת זה שנים
אלפי מ"ר באיירפורט סיטי [יח"צ]

"צוף פועל לכל אורך הדרך בדרכי שקר ורמיה, בז להליכים המשפטיים ועושה הכל כדי לשבשם. לא עבור שכמותו נועדו הכללים המאפשרים במקרים נדירים לעכב ביצוע פסק דין. יש להוסיף כי במקרהו קיים חשש כבד שכל עיכוב ביצוע ישמש להברחת רכוש. מי שפעל בצורה מתוחכמת ומשומנת כל כך לבזוז את רכושה של חברה בורסאית אחת, מה ימנע ממנו להבריח את הרכוש פעם נוספת?"

בבקשת דחיית בקשת העיכוב מציין משרד מירון, בן ציון ופריבס כי צוף מתעתע במערכת המשפטית ובכונס הנכסים מזה חמש שנים. בבקשתם כתבו על צוף כי "נראה שהמבקש מתייחס להליך המשפטי כאל משחק 'חתול ועכבר'. לשיטתו, התובע הוא ה'חתול' והנתבע הוא 'העכבר'. לדעתו, המשחק הוא ש'החתול' צריך לחפש את ה'עכבר' ב'חורים ונקיקים' כדי למסור לו את כתב התביעה. אליבא דהמבקש במשחק זה ה'עכבר' מנצח אם הוא מציץ בכל עת ממקום אחר, ומצליח לצחוק וללעוג ל'חתול'".

בתשובה לבקשה קודמת של צוף, אז עוד ניסה לבטל את פס"ד, פרש משרדו של עו"ד מימון בפני בית המשפט את ההתנהלות של צוף בפרשה, לפיה עשה כל שביכולתו כדי לחמוק מאימת הדין: "מעיון בבקשות שהמבקש הגיש בתיק זה נראה כי מדובר בנווד חסר כתובת. על-אף החובה לעשות כן בכתבי בית הדין, אין המשיב מוסר שום כתובת של עצמו. לא בארץ ולא בחו"ל. כנראה שהוא סבור שזה הוא חלק ממשחק 'המחבואים' שבו הוא נהנה להשתעשע.

כתב התביעה נמסר לצוף פעם אחר פעם: הוא נמסר להוריו המתגוררים יחד עימו, הוא נמסר לשותפו שמהווה את נציגו העסקי, הוא נמסר פעם נוספת לאביו, שאף הוא מהווה נציג עסקי שלו והוא נמסר לחברות שבשליטתו, שאף הן מהוות נציג עסקי שלו. פרט לארבע מסירות הללו, כתב התביעה נמסר והגיע ממש לידיו של צוף. עוד עולה מפרטי המקרה, כי בנוסף לחמש המסירות הללו, יש לפחות שתי נסיבות נוספות שיש לראותן כמסירה.

"לא קל היה לבצע את המסירות. צוף התגלה כאומן ההתחמקות. נציגיו סירבו בתוקף לקבל את כתב התביעה. הם ניסו להוליך שולל את פקידי המסירה באמירות כזב על כך שצוף אינו נמצא במקום. הדברים הגיעו עד כדי איומים על פקידי המסירה, ואף גלשו לאלימות פיזית נגדם", נכתב בבקשת התשובה לדחיית פס"ד שהוגשה לביהמ"ש.

עוד נמסר, כי צוף ניסה להטעות את בית המשפט ולהציג את עצמו כמי שעזב את הארץ לפני 15 שנה, זאת, לטענת המפרקים, על-אף שבעניין אחד הוא מתנהג כאילו הוא גר בארץ כל הזמן: כל אימת שמתקבלת נגדו החלטה, הוא נוהג להגיש בקשות לבית המשפט עוד בטרם נמסרה לו הודעה רשמית על כך.

בבקשה נכתב כי "המאפיין את התנהגותו של צוף הוא התנהגות דו- פרצופית ועשיית ואמירת דברים והיפוכם". כך, לדוגמא, מפרטים באי-הכוח של המפרקים כי כאשר צוף מעוניין להוכיח לציבור כי הוא ראוי לשלוט ולנהל חברות השולטות בנכסים במאות מליוני דולרים הוא מספק את כתובתו בישראל. בכך, נטען, הוא מבקש לקנות לעצמו את הזכות להיות דירקטור ובעל שליטה בתאגידים החולשים על נכסים אסטרטגיים מהמעלה הראשונה ועל חברות המבקשות מהציבור שיתן בהן את אמונם ויפקיד אצלן את כספו. לעומת זאת, נאמר, כאשר מנסים להשתמש בכתובות שמסר על-מנת להגיש נגדו תביעה משפטית הוא נהפך לאדם אחר. לפתע הוא שוכח שהוא גר בישראל או שיש לו כתובת בישראל. מכתבי הטענות של צוף נדמה כאילו לפני 15 שנה הוא נטש את מדינת ישראל לאנחות ואין לו עוד שום קשר איתה.

תאריך:  07/12/2009   |   עודכן:  07/12/2009
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נזקי חיים צוף וקובי מימון - כחצי מיליארד ש"ח"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עורך דין תל אביבי
7/12/09 19:35
2
משקיע בבורסה
8/12/09 09:50
3
פשוט בושה
8/12/09 13:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוזר. כבר קרוב לשנתיים שאני חורש את הצפון וסועד במסעדות בגרגרנות ראויה לציון, אך אפילו פעם אחת לא צירפתי למשימת הסיקור הקדושה את האדם הכי קדוש שאני מכיר - את אמא. תירוצים תמיד יש: זו מסעדה רחוקה מדי, זה בכלל בר ואמא לא שותה אלכוהול, זו מסעדה משמינה בטירוף ואמא בכלל בשומרי משקל ועוד ועוד. הפעם החלטתי שהגיע הזמן לזמן איכות של דב ואימו.
07/12/2009  |  עודד פשטצקי  |   חדשות
הרגע בו הבנתי שאני איש מבוגר הוא כשצלצל הטלפון והתבשרתי שהפכתי, לראשונה, בחיי לדוד. אחי הג'ינג'י הגדול והאהוב, שישן איתי באותו החדר מהיום בו יצאתי לאוויר העולם ועד לגיל 15, שהפריח טיסנים ולקח אותי לסופרלנד בפעם הראשונה, הביא לעולם תינוקת קטנה ויפהפיה. בבת אחת הוא הפך מלהיות 'האח שלי' לאדם מבוגר. לאבא. למרות שאחריותי על האחיינית החדשה הסתכמה באותו הרגע בכך שאביה הוא אחי, ההכרה שהתבגרתי נטמעה בי תוך שניות מספר.
07/12/2009  |  בועז פורמן  |   חדשות

במכבי ת"א קראו בימים האחרונים על מספר קבוצות בליגת העל שהצהירו, שחור על גבי לבן: "אנחנו במגעים עם איליה יברויאן". החלוץ הארמני, למי שלא יודע, נמצא תחת חוזה אצל הצהובים מה שהופך כל מגע של קבוצה אחרת איתו לעבירה על חוקי פיפ"א.


07/12/2009  |  שירלי בר דיין  |   חדשות
מנכ"ל חברת פרטנר, דוד אבנר, הודיע (יום ב', 7.12.09) על מינויה של רונית רובין לתפקיד סמנכ"ל מערכות המידע בפרטנר. רונית תיכנס לתפקידה ב-1.3.10 ותעבור תקופת חפיפה כמקובל בחברה, בליוויו של גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות המידע הנוכחי, אשר הודיע לפני כחודש על רצונו לסיים את תפקידו.
07/12/2009  |  סיון בראימן  |   חדשות
יו"ר האופזיציה, ח"כ ציפי לבני, תקפה (ב', 7.12.09) בישיבת סיעת קדימה את ראש הממשלה וציינה כי תוכנית הקפאת היישובים פוגעת באינטרס הישראלי לשמור על גושי ההתיישבות.
07/12/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il