|
סכנה לעיכוב ביצוע בעורק תחבורה עתידי חשוב בשרון [צילום: מורדגן הפקות]
|
|
|
|
|
ביטולי חוזי הזיכיון הפכו הדדיים. הרשות הממונה על פרויקט 531 מטעם משרדי האוצר והתחבורה, הודיעה (יום ג', 12.1.10) לזכיינית הפרויקט, חברת שפיר הנדסה, על כוונתה לבטל את חוזה הזיכיון, נוכח הפרת חוזה הזיכיון עם המדינה על-ידי החברה. רק לפני כשבועיים ביקשה שפיר הנדסה עצמה לבטל את הסכם הזיכיון מול המדינה בפרויקט הנתיב המהיר לתל אביב.
באוצר מסרו כי ההודעה מהיום נשלחה לזכיין על-רקע אי-עמידת החברה במחויבותה על-פי חוזה הזיכיון להגיע לסגירה פיננסית ולאישורים בתחום התכנון וההנדסה בתוך פרקי הזמן שנקבעו בחוזה הזיכיון, ובמתווה נוסף שהוסכם בין הזכיין לבין הרשות הממונה. בקיץ האחרון נדחה הפרויקט בעשרה חודשים, לאחר שוועדת המכרזים באוצר אישרה לשפיר להאריך את המועד האחרון לסגירה הפיננסית שלו עד למאי 2010. לפני כחודש, חילטה כבר המדינה כמיליון שקל מן הערבויות שהפקידה שפיר בפרויקט, מתוך ערבות זכיין בסך כולל של 33 מיליון שקל.
עוד נמסר, כי לנוכח העיכובים האמורים ואי-יכולתו של הזכיין להגיע לסגירה פיננסית עם הגורמים המממנים מטעמו, החליטה הרשות הממונה לבטל את החוזה ולחלט את הערבויות הבנקאיות המופקדות בידי המדינה על פיו. זאת, בכפוף לשימוע בכתב שייערך לזכיין.
שפיר הנדסה זכתה בפרויקט המימון, ההקמה והתפעול של פרויקט כביש 531 ביולי 2008 ותקציבו נקבע על כ-2.4 מיליארד שקל.
מסלול הכביש אמור לחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה. הפרויקט כולל סלילת המשך של נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש 2) לכביש חוצה ישראל (כביש 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. כמו-כן, אמור הפרויקט לשלב הנחת צינורות של חברת מקורות לאורך תוואי הכביש. מועד הסיום המקורי לפרויקט נועד לשנת 2012.