|
הרצל עוזר, מנכ"ל הוט [צילום: אלי דסה]
|
|
|
|
|
|
תרומת פעילות תחום ה-ISP לשווי חברת הכבלים הוט מסתכמת בתוספת לשווי בשיעור של כ-6% בלבד. כך עולה (יום ב', 25.1.10) מההערכה העולה מסקירה שפרסמה מחלקת המחקר במגדל שוקי הון.
לדברי מגדל, מבחינת הכנסות ברמת הקבוצה מדובר בפעילות אשר רק במחצית העשור תניב הכנסות משמעותיות להוט. מגדל צופה כי עד לשנת 2014 תצליח הוט להשיג נתח שוק של 18% בתחום ה-ISP. בשנה זו צופה מגדל כי שני נתחי השוק הגדולים ביותר - בשיעור של כ-24% לערך - יתחלקו בין החברות בזק בינלאומי לנטוויז'ן.
הנחת העבודה של מגדל היא כי השירות החדש של הוט יפעל באופן מלא ומסחרי בשלהי שנת 2010, כך שלמעשה השפעתו תחל משנת 2011. בתקופה זו בזק צפויה לשווק כבר חבילות פריקות וייתכן שאף חבילות לא פריקות.
במגדל אומרים כי השירות של הוט צפוי להוות שירות משלים ללקוחות החברה, כשמטרתו העיקרית הינה הנמכת שיעורי הנטישה. השירות צפוי להינתן בעיקר כחלק מחבילה ועל כן, צפוי להיות זול ביחס לפתרונות כיום.
מן המחקר עולה כי לרגולציה תפקיד מכריע בהצלחת השירות - מלבד סוגיית המגבלות על שיווק חבילות בנתח שוק כזה או אחר קיימות סוגיות נוספות בעלות משקל לא מבוטל. כך למשל, אחד היתרונות הגדולים הינו מתן שירות אחיד לתשתית ולקישוריות. במידה שלא יינתן לעשות כן, הרי שערך מוסף מרכזי ביותר נעלם.
מבדיקת מגדל עולה גם כי לפי שעה זוכה הוט להצלחה חלקית, אם לא למטה מכך, בתחום העסקי. על כן, סביר להניח, הם קובעים, כי עיקר המשאבים של החברה בתחום ה-ISP יופנו לעבר השוק הביתי. "הצלחה גדולה מדי של המיזם צפויה להוות ניצחון פירוס לאור השלכות עתידיות: מהקלות לבזק ועד לכניסת מתחרים נוספים לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית".
בשורה התחתונה, קובעים במגדל כי אין בכוחו של השירות להביא לשינוי משמעותי ביחסי הכוחות בין הוט ובזק בתחום הפס הרחב ועל כן, קהל היעד הפוטנציאלי של השירות הינו כ-40% מלבד מהשוק, כלומר נתח השוק של הוט בתחום הפס הרחב.
נפגעת אפשרית אחת מהמהלך בכל זאת קיימת, פרט להוט עצמה. החברה, לדעת אנשי מגדל, היא סמייל 012, כיוון שלה תמהיל לקוחות גבוה-יחסית המנויים לאינטרנט המהיר בכבלים.