כמחצית ממכירות ביטוח החיים בחברת כלל ביטוח בשנה האחרונה היו תוכניות מסוג 'פרופיל' הבלעדית לכלל ביטוח. בתקופה האחרונה גוברת ההתעניינות של סוכני ביטוח ויועצים המעוניינים להיערך מבעוד מועד לשינוי בתקנות, ולשווק את תכניות הפרופיל המותאמות לתקנות החדשות של האוצר בתחום ביטוח החיים.
חנה הולצשטיין, המשנה למנהל הכללי ומנהלת אגף ביטוח חיים ובריאות בכלל ביטוח, ציינה כי סוכני ביטוח המשווקים תכניות פרופיל נהנים מיתרון ניכר בשוק על סוכנים אחרים שיוכלו למכור תוכניות כאלה רק בשנת 2004.
היא הדגישה כי שיווק פוליסות פרופיל מלווה במערך תמיכה מקצועית וטכנית נרחב. "בתקופה האחרונה אנו עדים לתנועה ערה של סוכנים המבקשים להצטרף לשורותינו ולשווק פוליסות במתכונת החדשה", גילתה הולצשטיין.
תוכניות פרופיל מפרידות באופן מוחלט בין סיכון, חיסכון והוצאות כמתחייב מתקנות הביטוח החדשות שייכנסו לתוקפן החל מינואר 2004. כלל ביטוח בנתה את 'פרופיל' כמוצר הדגל שלה לפני שלוש שנים, ומציעה את פרופיל מנהלים Platinum, פרופיל אישי, פרופיל לעצמאי, פרופיל לילד ופרופיל המשך.
"תוכנית הביטוח מאפשרת התאמה מלאה לפרופיל של כל לקוח בכל הנוגע להשקעת הכספים ולבחירת הכיסויים הביטוחיים, וכן מבטיחה מיקסום הטבות המס וגמישות באופן התשלומים", אמרה הולצשטיין.
כל התוכניות מאופיינות בגמישות מירבית למבוטח, היכול לבחור במסלולי הון או קיצבה, ולהחליט על ערוץ ההשקעה ההולם את צרכיו תוך יכולת לשנות את המסלול על-פי בחירתו בכל נקודת זמן.