חברת פרטנר, בבעלות אילן בן דב, דיווחה (יום ג', 9.2.10) על רווח נקי של 294 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2009 - עלייה של 1.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גם הכנסות החברה ברבעון עלו והסתכמו בכ-1.57 מיליארד שקל - שיפור של 1.6% בהשוואה לרבעון המקביל.
בחברה אמרו כי עלייה זו מיוחסת בעיקר להסטה חלקית בעונת החגים היהודיים מהרבעון הרביעי בשנת 2008 לרבעון השלישי בשנת 2009 והירידה בהוצאות לחובות מסופקים מיתרות חייבים על מכירות המכשירים והכנסות משירותים.
בראייה כלל-שנתית ירד הרווח הנקי של פרטנר ב-4.8% והוא הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל. ירידה זו משקפת בעיקר עלויות נוספות הקשורות לפעילויות האינטרנט והטלפוניה הנייחת כמו גם השפעת המיתון הכלכלי, אשר פוצו חלקית על-ידי השפעה נטו של היוון מכשירים בכפוף ל-IFRS ב-2009 .
גיוס של כ-144 אלף מנויים פעילים ב-2009
פרטנר מדווחת על גיוס של כ-144 אלף מנויים פעילים נטו בשנת 2009, בהשוואה לכ-99,000 ב-2008. מתוך כלל המנויים המגויסים, כ-34,000 הם מנויים חדשים נטו שגויסו ברבעון הרביעי של 2009. 54% ממנויי ה
סלולר החדשים הפעילים נטו בשנת 2009 הינם מנויי Postpaid.
נכון לסוף דצמבר 2009 נתח השוק של פרטנר בענף הסלולר מוערך ללא שינוי ועומד על 32%. בסיס מנויי הסלולר הפעילים של החברה עומד על כ-3.04 מיליון וכלל בתוכו כ-2.23 מיליון מנויי Postpaid שהינם כ-73.3% מסך בסיס המנויים (כולל מנויי גלישה סלולרית). החברה צירפה כ-328 אלף מנויים לבסיס מנויי הדור השלישי ב-2009, ובסיס מנויי הדור השלישי הגיע לכ-1.27 מיליון נכון לסוף השנה.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע של מנוי סלולר עמד בשנת 2009 על 364 דקות, נמוך במקצת בהשוואה ל-365 דקות ב-2008. הירידה משקפת את המספר הגדול של דקות חינם אשר הוענקו למנויים במסגרת מבצעים מיוחדים במהלך שנת 2008. ההכנסה החודשית הממוצעת למנויי סלולר ב-2009 הסתכמה ב-151 שקל, ירידה של כ-6.2% מ-161 שקל ב-2008. ברבעון הרביעי של 2009 עמדה ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי על 149 שקל, ירידה של כ-6.3% מ-159 שקח ברבעון הרביעי של 2008. בפרטנר אומרים כי ירידה זו משקפת את תנאי השוק התחרותיים המתגברים והשינוי ביחידת החיוב, כמו גם ירידה בהכנסות משירותי הנדידה, אשר מותנו בשל ההסטה של תקופת החגים היהודיים מהרבעון הרביעי ב-2008 לרבעון השלישי ב-2009.
שיעור הנטישה השנתי של מנויי סלולר ב-2009 ירד במעט ל-17.7% מ-17.8% ב-2008.
"מזהים שיפור בתנאים הכלכליים"
עמנואל אבנר, סמנכ"ל הכספים הראשי של חברת פרטנר, מסר כי "בחודשים האחרונים אימצה החברה תהליך נרחב של בחינת עלויות והתייעלות, בעזרתם של יועצים חיצוניים, תוך כוונה לצמצם את העלויות התפעוליות. כמו-כן, אנו מתחילים לזהות אינדיקציות ראשוניות לשיפור מסוים בתנאים הכלכליים. שני הגורמים הללו מהווים בעיקרם, בסיס להנחה כי הרווחיות ב-2010 תהיה גבוהה יותר מאשר ב-2009, וזאת בתנאי שהרגולציה והסביבה התחרותית יתפתחו כפי שצפוי היום".
דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, מסר: "החלטתנו להרחיב את סל המוצרים והשירותים שלנו לתחום הטלפוניה הנייחת קיבלה תמיכה מההתפתחויות האחרונות בשוק התקשורת הישראלי הדינמי. בשנת 2010, עם השלמת תקופת ההקמה של שירותי התקשורת הנייחת, נתחיל בישום השלב השני ונרתום את מערך המכירות הקיים למאמץ המכירה של פעילויות התקשורת החדשות. בחזית המוצרים, בכוונתנו להעשיר את סל מוצרי התקשורת הנייחת שלנו ולהציע מגוון רחב של מוצרים חדשניים ומשתלמים הפונים למגזרים שיווקים חדשים. פרטנר נחושה ליצור סטנדרטים חדשים בשירות לקוחות ובמוצרים חדשניים, אשר יחזקו את מעמדה בשוק התקשורת".