|
נאלצה לרכוש כרטיסים אחרים [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
|
עינת יעקובוביץ תבעה את חברת וואלה טורס בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים, לאחר שכרטיסי הטיסה שלה בוטלו והיא נאלצה לקנות אחרים.
לדבריה, הכרטיסים נרכשו בסכום של 439 דולר לכרטיס, וביום 31.5.09 התקשרה לברר מדוע לא קיבלה אותם ונמסר לה שהטיסה בוטלה. בירור קצר העלה כי הטיסה של חברת מאלב התקיימה במועד ולא בוטלה, ומה שבוטל זו העסקה בין הנתבעת לחברת מאלב.
התובעת נאלצה לרכוש כרטיסים אחרים בסכום של 588 דולר לכרטיס והיא תבעה את ההפרש בין הכרטיסים. לטענתה, הוצע לה לטוס יום קודם ללא תוספת, ומאחר שדובר בטיסה לכינוס בו הייתה אמורה להציג עבודה קלינית - סירבה.
הנתבעת לא התכחשה לעובדות ולדבריה, היא משמשת כסוכנת בין מזמינת הכרטיסים - חברת יוניטל - לתובעת, ואין להטיל לפתחה אחריות כלשהי.
השופט גד ארנברג לא הסכים עם הנתבעת: "אמנם נכון וידוע שטיסה בחב' שכר זולה יותר ובשל כך יכולים להיווצר שינויים בלוח הטיסות מבלי שהדבר יביא לחייב בקנסות ואולם נראה לי כי כאשר מתבטלת לגמרי טיסה וכאשר מתברר כי למעשה הטיסה לא בוטלה אלא רק העסקה בין הספקית לחברת התעופה וזאת על-אף שחברת התעופה הוציאה את הטיסה ניתן לחייב.
"אני גם ער לכך שהנתבעת אינה הספק של הטיסה ואולם במקרה כזה כאשר מדובר בביטול מוחלט ללא מתן סיבה או הסבר כלשהו יש אחריות גם לנתבעת ולו בשל העובדה שהתקשרה עם חב' יוניטל אשר ביטלה העסקה בינה לבין חברת התעופה על-אף שהטיסה עצמה לא בוטלה".
לדברי השופט, אם לנתבעת יש טענות נגד חברת יוניטל, עליה לתבוע אותה, אך קודם עליה לשלם לתובעת את ההפרש בין כרטיסי הטיסה.
"אני מחייב איפוא את הנתבעת לשלם לתובעת את הסך של 1,132 שקל וכן את אגרת ביהמ"ש בסך 50 שקל", סיכם השופט.