כולנו ידענו שזה בדרך, ועכשיו יש לנו הוכחות רשמיות. הקריאה המקוונת עקפה את זו המודפסת. חברת המחקר האמריקנית PEW חקרה ומצאה כי חלה עלייה משמעותית בסגנון הקריאה של קוראים היום וכי קריאת חדשות דרך האינטרנט פופולרית יותר מקריאת עיתונים מודפסים. ההפתעה היא כי על-אף העלייה המשמעותית, האינטרנט עדיין נמצא במקום השלישי - מאחורי ערוצי טלוויזיה מקומיים וארציים בקליטת חדשות. כך דיווח ה-BBC (יום ב', 1.3.10).
61% מקוראים מעדיפים לקבל את החדשות מאתרי אינטרנט מאשר מעיתונים מודפסים. 78% מעדיפים לקבל את המידע מערוצי חדשות מקומיים, ו-71% מרשתות ארציות כגון NBC, CNN או פוקס ניוז.
בינתיים, כך הודיע PEW, חלה ירידה בקריאת עיתונים מודפסים - מקומיים או ארציים, דוגמת הניו-יורק טיימס. שיעור קוראי העיתונים ירד ל-50%. הסקר הראה גם כי ענקיות התקשורת גוגל ניוז ו-AOL תפסו את מקומן לצד אתרים ותיקים כגון CNN ו-BBC.
עדיין מאזינים לרדיו 54% אמרו כי הם מאזינים לתוכניות חדשותיות ברדיו - מתוך ביתם או מתוך רכבם. יותר מ-90% משתמשים ביותר מדרך אחת כדי להתעדכן, ו-57% מסתמכים על בין שניים לחמישה אתרים כדי לאסוף מידע, כך מצא הסקר.
"אמריקנים הפכו לצרכני חדשות רעבתניים און ואופליין", אמרה איימי מיטשל, סגנית מנהלת פרויקט "מצויינות בעיתונאות" של המחרכז. "על-פי רוב, אין להם העדפה לאתר אחד, אך הם גם לא משוטטים ללא תכלית. רוב צרכני החדשות המקוונת מסתמכים רק על כמה אתרים שונים".
המפרסמים מעדיפים את צרכני האינטרנט האשם העיקרי? עולם הפרסום - אשר מעדיף לפרסם באינטרנט מאשר בעיתונות המודפסת. בין העיתונים שנסגרו בארצות הברית בשנה שעברה היו ה"סיאטל פוסט אינטליג'נסר". "שיקגו טריביון" ו"סן פרנסיסקו כרוניקל" היו בין אלה שסבלו מקיצוצים חדים בעובדים. גם אייל התקשורת רופרט מורדוך, יו"ר ניוז קורפ, בעלי ה"סאן", "טיימס", "
וול סטריט ג'ורנל" ו"ניו-יורק פוסט" הודיע על סגירת ה"לונדון פייפר" ואמר שקבוצת העיתונים תתחיל לגבות כסף מגולשיה. גם הניו-יורק טיימס יתחיל ב-2011 לגבות מחיר על שירותיו.