הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של בזק עבור שנת 2009 גדל ב-121.5% לעומת השנה הקודמת, והוא הסתכם בכ-3.6 מיליארד שקל. כך עולה (יום ד', 3.3.10) מדוח הרווחים המאוחד של החברה.
יש לציין, כי הנתון כולל רווח חד-פעמי של כ-1.54 מיליארד שקל, אשר הושג בעקבות הפסקת איחוד דוחות Yes. ללא הרווח החד-פעמי, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות מפעילות נמשכת גדל ב-21.1% לעומת השנה הקודמת, ועמד על 2.16 מיליארד שקל.
ברבעון הרביעי של 2009 גדל הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-22.8% לעומת השנה הקודמת, ועמד על כ-366 מיליון שקל, בהשוואה לכ-298 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008.
הכנסות קבוצת בזק לשנת 2009 הגיעו לשיא של 11.52 מיליארד שקל - גידול של 4.6% לעומת 11.02 מיליארד שקל לשנת 2008. הגידול בהכנסות נבע מעלייה של 14.1% בעסקי הסלולר של פלאפון לשנה כולה, ועלייה צנועה של 0.9% בעסקי בזק בינלאומי, אשר קוזזו חלקית על-ידי ירידה של 3.5% בטלפוניה הקווית הביתית. בתוך מגזר הטלפוניה הקווית, רשמה בזק צמיחה מתמשכת באינטרנט מהיר, בתקשורת הנתונים ובתמסורת, הנתמכים על-ידי פריסת תשתית NGN - כל אלה מיתנו את הירידה בהכנסות בתחום הטלפוניה הקווית.
ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסות הקבוצה בכ-2.93 מיליארד שקל - גידול של 8.6% לעומת כ-2.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ההופך את הרבעון הרביעי של 2009 לרבעון הרביעי ברציפות שבו ישנו גידול בהכנסות. הגידול בהכנסות הרבעוניות נבע גם מהצמיחה הדו-ספרתית במגזר הסלולרי של פלאפון, שצמח ב-22.4% לעומת השנה הקודמת, וקיזז ירידות בשיעור של 2.4% ו-1%, בהתאמה, בטלפוניה הקווית ובהכנסות בזק בינלאומי, בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד.
בזק אישרה גם תשלום דיבידנד של כ-2.4 מיליארד שקל לבעלי המניות. הדיבידנד ישולם ב-3 במאי ולמחזיקי המניות הקיימים ב-18 באפריל.
התחזית ל-2010: יציבות ברווח ובהכנסות
בתחזית ל-2010, הודיעה בזק כי היא צופה שההכנסות, הרווח הנקי מפעילות נמשכת וה-EBITDA שלה יהיו דומים לאלה של שנת 2009 או מעט גבוהים יותר. הקבוצה צופה כי השקעות ההון ברוטו בשנת 2010 יהיו גם הן ברמות הקרובות לאלו של שנת 2009, וישקפו בעיקר את המשך ההשקעות ברשת ה-NGN להרחבת כיסוי הרשת לכמיליון בתי-אב בישראל עד לסוף השנה הנוכחית, והשקעות הוניות מעט נמוכות יותר בחברת פלאפון, אשר השלימה והשיקה את רשת ה-High Speed GSM שלה עוד בתחילת שנת 2009.
מנכ"ל בזק,
אבי גבאי, מסר כי "2009 מתאפיינת בתוצאות כספיות מצוינות ובגידול עצום בתפוקות ובפיריון, שאיפשרו את הפריסה הנרחבת של רשת ה-NGN. אנחנו מאוד מרוצים מהרשת החדשה, כשבזק מהווה דוגמה גלובלית לקצב הפריסה ולהיקפה המתוכנן. הפער השירותי, הטכנולוגי והשיווקי בין בזק למתחרותיה התרחב מאוד במהלך השנה, תוך שאנו מניחים את היסודות ליתרון ארוך טווח ובר קיימא".