|
תמיר פוליקר, מנכ"ל סונול
[צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
|
ההסתדרות במרחב חיפה סגרה בסוף השבוע מעגל בחברת הדלק סונול, כאשר חתמה על הסכם קיבוצי מיוחד שבו נקבע כי גם עובדי חברת ספרינט מוטורס תובלה יועסקו בהתאם להסכם הקיבוצי, כפי שהועסקו 250 עובדי חברת הדלק סונול.
עד לחתימה זו הועסקו כ-80 עובדי ספרינט מוטורס בחוזים אישיים. עובדי ספרינט עוסקים בהובלת דלקים, שמנים ומוצרי החברה, באמצעות ציי המיכליות של סונול.
ההסכם הקיבוצי מסדיר את יחסי העבודה בין הצדדים, השכר, התנאים הסוציאליים ואת תנאי העבודה. על העובדים יחולו הוראות ההסכם הקיבוצי בסונול כפי שנחתם ב-9 במרס 2010. ההסכם קובע כי תקופת הזמניות של עובד תימשך 60 חודשים ואולם עם תום תקופת הזמניות ייחשב העובד כעובד קבוע וזכויות הוותק שלו יחושבו מיום תחילת עבודתו בחברה. בתקופת הזמניות רשאית החברה לפטר את העובד, בהתייעצות עם ועד העובדים. ראוי לציין כי סעיף זה הועתק במלואו מההסכם הקיבוצי הישן של עובדי סונול.
מאחר שנושא הבטיחות בהובלת דלקים הוא נושא מרכזי בפעילות החברה, בהסכם פורטו ההעברות והסנקציות שהחברה תהיה רשאית לנקוט נגד עובד המשמש כנהג, אולם נקבע כי ועד העובדים ונציגי ההסתדרות במרחב חיפה יהיו שותפים פעילים בהליך הבוררות.
ההסכם קובע כי שבוע העבודה יהיה בן שישה ימים ושעות העבודה השבועיות לא יעלו על 43. העובדים יהיו זכאים לחופשה שנתית, לדמי הודעה מוקדמת במקרה של פיטורים, לדמי הבראה, לתוספות יוקר שיחולו על כלל העובדים במשק, לפרמיות, לבגדי עבודה , לציוד בטיחות, לאש"ל, למימון ארוחות , לקרן פנסיה, לקרן השתלמות, לביטוח שיניים להלוואה לדיור ועוד.
החברה גם תשלם משכורת 13 לכל העובדים הקבועים אשר ישלימו חמש שנות עבודה - מחציתה לקראת ראש השנה ומחציתה לקראת חג הפסח. ראוי להדגיש כי על-פי ההסכם, כל עובדי ספרינט יעלו בדרגה אחת תוך שלוש שנים.
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות במרחב חיפה, רפי מסט, מסר כי "לאחר מו"מ שנמשך כשנה אני שמח שהצלחנו לשכנע את הנהלת חברת סונול להכיל את ההסכם הקיבוצי של עובדי סונול גם על עובדי ספרינט תובלה. כיום, למעשה, ישנו הסכם אחד מחייב לכל העובדים - בחברת הדלק היחידה בישראל שיש לה הסכם קיבוצי עם עובדיה".
המו"מ נוהל על-ידי רפי מסט ואריה זולא מההסתדרות במרחב חיפה ומן הצד השני ניהל אותו מנכ"ל סונול, תמיר פוליקר וסמנכ"ל משאבי האנוש של החברה, שלמה קוגן.