|
פסחא בכנסיית הקבר בירושלים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
הציבור האמריקני יוציא כ-14 מיליארד דולר על סלים מלאי ממתקים, ארוחות בשר טלה וביצים מקושטות עבור סוף השבוע של חג הפסחא, המתחיל היום. כך עולה (יום ו', 2.4.10) מדיווח סוכנות הידיעות בלומברג. הנתון מלמד עוד משהו על ההתאוששות הכלכלית, כיוון שהוא מראה שגם הרכישות הבלתי הכרחיות מגבירות את הקצב בארה"ב.
הנתון שהוצג מסמן עלייה של 1.8 אחוזים בהוצאות החג - הראשונה מזה שלוש שנים. העלייה מתבטאת ברכישות המזון, הממתקים והביגוד. כל ע"פ נתוני חברת מחקר מלוס אנג'לס. ההוצאות עבור אותו פרק זמן אשתקד ירדו ב-8.3 אחוזים ובאחוז אחד בשנת 2008.
חג הפסחא, אשר ייחגג ביום ראשון הקרוב, הוא הרביעי ברשימה בהיקף הוצאות הצרכנים לקראתו, אחרי חג המולד, יום האהבה ויום האם. אחריו ברשימה מופיע יום האב.
השנה, הכנסיות הנוצריות האורתודוכסיות במזרח יחגגו את החג באותו היום בו הוא ייחגג בכנסיות הנוצריות במערב, ומשמעות הדבר היא שהמכירות עשויות להרקיע עוד יותר, בייחוד בכל הקשור למזון.