פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הפופולרית בעולם, מתכננת להיכנס לשוק הסיני - כך דיווח היום אתר החדשות סינה (Sina.com). הרשת החברתית מעוניינת להיכנס לשוק האינטרנט הגדול בעולם עד סוף השנה, לאחר שעד כה לא היתה בסין גישה לאתר פייסבוק.
כניסתה הפוטנציאלית של פייסבוק לסין, מגיעה לאחר שמתחרתה גוגל החליטה לסגור את מנוע החיפוש שלה בסין, בטענה כי היא אינה מוכנה לשתף פעולה עם הצנזורה במדינה. ממשלת סין מפעילה צנזורה על פורנוגרפיה והימורים, כמו גם על תכנים פוליטיים שנוגדים את רעיונותיה, באמצעות סגירת אתרים מקומיים המשלבים תכנים כאלה, או חסימת הגישה לאתרים בינלאומיים.
על פי מרכז המידע הסיני לרשת האינטרנט, סוכנות ממשלתית האחראית על רישום כתובות אינטרנט, מספר המשתמשים באינטרנט בסין הסתכם ב-384 מיליון, נכון לסוף שנת 2009.
מפייסבוק נמסרה תגובה לבלומברג: "אנו מעוניינים בסין, בדיוק כפי שאנו מעוניינים במדינות אחרות, ובעוד שאנו לומדים ובוחנים את כולן, אין לנו תוכניות מסוימות לסין כרגע".