בתחילת הקיץ הקרוב, תגיע לישראל מכונית חדשה לחלוטין מתוצרת דייהטסו היפאנית. לדגם הטרי, אף טרם ניתן שם.
בסוכנות 'טלקאר' המקומית שוקלים באם לכנות את המכונית החדשה בשם "קורה" המזוהה עם המכונית הזעירה, או בשם "שרייד", הפנוי מאז הופסק ייצורו לפני כ-3 שנים. השרייד הציגה בזמנה מהפכה שיווקית בענף הרכב הישראלי.
לדברי אילן טל, מנהל סוכנות היבוא שבבעלות איש העסקים רמי אונגר, תעניק המכונית החדשה תמורה מוטורית של סופר מיני, במחיר הנמוך מ-80,000 שקלים.
הדייהטסו החדשה מיוצרת ביפאן בתצורות של 3 ו–5 דלתות, בגירסאות המצויידות בגיר אוטומטי או ידני. לישראל תיובא רק הגירסה בעלת 5 הדלתות, ברמת הגימור הגבוהה ביותר והמצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית.
המימדים החיצוניים הותאמו לשימושים עירוניים, עם מירווח פנימי משופר: אורך 3,410 מ"מ, גובה 1,500 מ"מ, רוחב (כנידרש בסגמנט K היפאני לתנועה עירונית)- 1,475 מ"מ. המימדים החיצוניים הזעירים מעניקים מרחב פנים הדומה לסיריון הגדולה יותר, וזאת תודות לבסיס גלגלים של 2,375 מ"מ- 20 מ"מ יותר מהסיריון (עדיף אף ביחס לדגם YRV). תא המיטען בעל נפח של 157 ליטרים, גודל עד ל-421 ליטר בקיפול המושב האחורי, המתפצל בשיטת 1/3 ו- 2/3.
דייהטסו מדווחת, כי המכונית משיגה ביצועים המאפיינים את סגמנט הסופר מיני, הניצב למעשה בדרגה אחת מעליה: מהירות מירבית 150 קמ"ש (160 קמ"ש לידני), תאוצה מ-0 למאה ב-15 שניות (12 ש' בידני), וזאת תודות למקדם גרר בן 0.31 Cd בלבד. נתוני החסכון בדלק מושגים בהתאם.
בלוק המנוע בעל 3 הבוכנות המוכר בנפח 1 ליטר (989 סמ"ק), עבר מספר שיפורים, ועתה הוא מעניק לדיברי דייהטסו נתוני צריכת דלק "כמו של פז'ו 206 עם מנוע 1.4 ליטרים". עם 2 גלי זיזים ותריסר השסתומים, מושגים 58.5 כ"ס ב-6,000 סל"ד.
השיפור במנוע מתמקד בסעפת היניקה ומערכת סינון האוויר פתוח, ובעיקר בתיזמון שסתומים משתנה "כמו בהונדה": המערכת מעניקה יותר כוח בסל"ד נמוך ומאפשרת פחות החלפות הילוכים. במקביל משפר התיזמון המשתנה את בטיחות הנסיעה, שכן בסל"ד גבוה מקלה המערכת על תאוצות הביניים והעקיפות.
מתחרות הדייהטסו החדשה הן הדייהו (שברולט) מטיז, פיאט סינצ'נטו ומחליפתה, סיאט ארוזה וסיטרואן C2 - שהוצגה רק השבוע בצרפת.
בתחום הנוחות ראו מהנדסי דייהטסו לנגד עיניהם את הרנו מדגם קליאו: מתלי גלגלים ארוכי מהלך משתלבים עם תושבות מנוע רכות, וכך מושגת רמת רעש ורעידות משופרת, התואמת את תקן NVH החדש. שיכוך המהמורות מושג באמצעות מיתלי מק'פירסון לפנים בשילוב עם קפיצי סליל, וזרוע L החדשה להיגוי מדוייק. מאחור – מוט פיתול חצי עצמאי ובולמי זעזועים המוצבים בזווית אנכית יותר לשיפור השיכוך ולהפחתת רעשי הכביש.
אביזרי הבטיחות כוללים בלמי ABS בעלי בקרת עוצמה חשמלית, 2 כריות אוויר לנהג ולנוסע (גירסת SL מציעה כריות צד מתנפחות), הגה כוח חשמלי המשתנה עוצמתו בהתאם למהירות הנסיעה, קדם מותחני חגורות ותיכנון חזית גבוהה – למקרה התנגשות במכוניות בעלות מימדים עודפים.
- לדייהטסו החדשה גימיק של הנדסת אנוש ידידותית: על לוח השעונים מופיעה תצוגה דיגיטלית של קבלת פנים עם סיבוב המתנע, ודברי פרידה עם עזיבת המכונית.