חברת הפניקס תציע לכל מבוטחי הרכב של חברות הביטוח הישיר לחדש את הפוליסה בהפניקס, בתעריף זהה לתעריף הישיר, כך הודיע (יום ה', 3.6.10) מנכ"ל הפניקס אייל לפידות. הוא דיבר בכינוס בתל אביב של כ-1000 מסוכני החברה. המבצע יתחיל ביום א' וילווה במסע פרסום בטלוויזיה ובעיתונות ב-5 מיליון שקלים. לפידות אמר, כי המטרה היא להילחם ישירות בחברות ביטוח ישיר ו-AIG ולהעביר אלפי מבוטחים מחברות אלו להפניקס. הוא קרא לחברות הביטוח האחרות להצטרף להפניקס בפעולה זו.
ל-News1 נודע, כי הפעולה תעשה בצורה הבאה: כל מבוטח בביטוח ישיר שיפנה להפניקס, יתבקש לשלוח לסוכן את הצעת החידוש של החברה הישירה, כלומר את הפרמיה שהיא דורשת והתנאים שהיא מציעה. הסוכן ישלח את הפקס למוקד המרכזי של הפניקס, וזו תנפיק למבוטח פוליסת רכב בפרמיה ובתנאים זהים לאלו של הביטוח הישיר. במקביל, מעודדת הפניקס את סוכניה לפנות למבוטחים ותיקים, שעזבו אותם בעבר לטובת הביטוח הישיר ולהציע להם לחזור להפניקס בפרמיה המוזלת של הישיר.
המנכ"ל לפידות אמר היום בכינוס: "ב-18 השנים האחרונות עזבו 250 אלף מבוטחים את חברות הביטוח הוותיקות ועברו לביטוחים הישירים. אנחנו רוצים לקחת אותם חזרה. המעבר לחברות הביטוח הישיר גרם לסוכנים הפסד עמלות של 2 מיליארד שקלים, מתוך זה 258 מיליון שקלים אשתקד". המבצע נערך בשיתוף פעולה עם לשכת סוכני ביטוח. נשיא הלשכה אהוד כץ, אמר בכינוס: "זו פעם ראשונה ב-18 שנים שחברת ביטוח יוצאת ישירות נגד חברות הביטוח הישיר. החברות הישירות תוקפות אותנו בברוטליות וחברות הביטוח נייטרליות כמו באו"ם".
במהלך הרצאתו הציג לפידות סרטוני פרסומת של החברה לביטוח ישיר. סרטים אלה נמצאים כנראה ברשותו מארבע השנים האחרונות שבהן היה מנכ"ל החברה לביטוח ישיר. בסרטונים אלו מבטיחה החברה חיסכון של 20% בפרמיה בביטוח רכב, ו-40% בפרמיה בביטוח דירה.
לפידות גם הבטיח שהפניקס תהיה בית חם לסוכנים ותשים דגש על ביטוחי פרט שבהם העמלה גבוהה יחסית. הוא גם קרא לסוכנים לשווק את מוצרי בית ההשקעות אקסלנס, שעבר באחרונה לבעלות הפניקס. מנכ"ל אקסלנס,
דוד ברוך, דיבר בכינוס והציג את מוצרי החברה.