המזגן הוא גורם הרעש המפריע ביותר לאזרח הישראלי. כך עולה מסקירת טיפול במפגעי רעש שערכה המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל (מלר"ז) בשנת 2009.
במסגרת הפרויקט, שהחל במאי 2009, ביקשו רוב האזרחים מן העמותה לטפל בבעית הרעש ממזגנים. מתוך 96 התלונות שהתקבלו, הוטרדו 39% מציבור הפונים מרעש זה. יו"ר מלר"ז, חיליק רוזנבלום אמר כי "בעיות של התקנה בלתי מקצועית, תחזוקה לקויה והתיישנות המזגנים, גורמות ליצירת מטרדי רעש קשים".
מן הסקירה עולה כי גורמי הרעש הנוספים עליהם דיווחו הפונים הם ציוד חשמלי עם כ-10% מהפונים, מוזיקה (9%), רעש אנושי (8%), תחבורה (6%), בעלי חיים (5%), בנייה ושיפוצים (2%), צנרת (1%) ומגוון נושאים אחרים, שהצטברו כולן יחד לכדי 10% מהפניות.
הפרויקט, שהושק בשלב הראשון לתקופת הרצה לתושבי אזור המרכז והשרון בלבד, זכה למודעות גבוהה במיוחד מצד תושבי תל אביב (כ-18% מהפניות), ולאחריהם פתח תקוה (12%) מהפניות, כפר סבא (10% מהפניות) ורמת גן (7% מהפניות). המודעות של שאר תושבי גוש דן, השפלה והשרון לאפשרות להתלונן על מפגעי רעש הייתה נמוכה במיוחד ונעה בין 2% ל-5% מהפניות.
עם זאת, המצב אופטימי יחסית: עד היום נפתרו כ-55% מהפניות בדרכי הטיפול השונות שמציעה העמותה וכ-17% מהפניות עדיין בטיפול, בשלב שליחת מכתב התראה ראשוני למטריד. 8% מהפניות הועברו ליחידה הסביבתית בשל מורכבות וגודל המטרד, שלא ניתן לטיפול במסגרת העמותה. רק בשתי פניות נאלץ עורך הדין לשלוח מכתב התראה נוסף. 18% מהפונים החליטו לא להקפיא את הפנייה ולא להמשיך בטיפול.