|
לא מוכנים לשלם על תוכן [צילום: AP]
|
|
|
|
|
על ירידה חדה, של כ-90% במספר הגולשים הנכנסים לאתר טיימס הלונדוני, בתוך כשלושה שבועות בלבד, מדווחת השבוע חברת המחקר Experian Hitwise. הסיבה לירידה היא שינוי המודל העסקי של האתר, אשר התבסס בעבר על רווחים מפרסום, וכיום מתכנן לבסס את רווחיו על תשלום מהגולשים בעבור התכנים הנצפים.
החל מה-15 ביוני סגר אתר האינטרנט של טיימס הלונדוני את שעריו למנויים בלבד. בתחילה הציע האתר מנוי התרשמות בחינם אך כעת כל מי שרוצה לקרא כתבות באתר נדרש לשלם דמי מנוי. לטענת Experian Hitwise עד היום נרשמו לאתר כ-150 אלף משתמשים, כאשר 15 אלף בלבד מתוכם המשיכו את המנוי גם לאחר שהפך להיות בתשלום.
נתונים אלו מתווספים לנתונים שמפרסם הגרדיאן, לפיהם נתח השוק של הטיימס הלונדוני ירד בכשני שלישים מאז הועלה בגרסתו החדשה. לפני המודל הנוכחי עמד נתח השוק של האתר על כ-15% מסך כל האתרים החדשותיים הבולטים בבריטניה. כיום עומד נתח השוק שלו על 4.2%. לשכת נתוני התפוצה לעיתונים בבריטניה, המכונה בקצרה ABC, טוענת כי מספר הגולשים היומי באתר ירד מ-1.2 מיליון לכ-333 אלף כיום.
הנתונים האמיתיים להערכתנו, חמורים אפילו יותר, שכן יש להניח שיש עדיין גולשים רבים שמגיעים לאתר מתוך הרגל, או מופנים אליו ממקורות אחרים, מבלי שידעו על סגירתו למנויים בלבד. חשוב לציין כי הנתונים הללו מעניינים כלי תקשורת רבים השוקלים כיום לעבור למודל עסקי דומה. במידה מסוימת, הטיימס הלונדוני הוא שפן הניסיונות כרגע, אותו בוחנים כלי התקשורת האחרים. תוצאות הניסיון בשפן הזה עשויים להשפיע גם על האתרים האחרים.