ש: האם ייכנסו קווי הלווין אל תוך היישובים? ת: הקווים לא ייכנסו אל תוך היישובים אלא אם כן נוסע הזמין כניסה באמצעות קריאה טלפונית (בעלות שיחה רגילה) למועצה – מוקד 107. הקריאה תועבר למפעיל הקו עד 10 דקות לפני שעת היציאה היעודה. ש: מה יהיו מחירי הנסיעה? ת: המחירים משתנים בהתאם לישוב אולם יהיו זולים יחסית לשאר הארץ ב-15%. ש: האם הקו הראשי יגיע לעכו? לנהריה? למעלות? ת: בניגוד למידע הראשוני אותו מסרה נתיב אקספרס, לא יעבור הקו בעיר עכו. עם זאת, ניתן לרדת בסכנין ולתפוס אוטובוס לעכו. נכון להיום, יוצא מסכנין קו 68 של אגד פעמיים ביום בשעות הבוקר בלבד, ואפשר שמשרד התחבורה ייענה לבקשה לתגבר את תדירות הנסיעה כמו-כן ניתן לרדת בצומת ג'דיידה ולנסוע עם קן 35 לעכו. אשר לנהריה ולמעלותˉתרשיחא – שינוי אינו נראה באופק, ותדירות הקווים לערים אלה תמשיך להיות נמוכה מאוד. עם זאת, הנוסעים המבקשים להגיע לכיוון צומת כברי יוכלו לעלות בקו 39 שפונה ימינה בצומת יאסיף עד צומת טל אל, ומשם לנסות לתפוס טרמפים צפונה (קו 47 של נתיב אקספרס מגיע רק עד אבו סנאן וכפר יאסיף). ניתן גם לנסוע למעלות בקו 35 מג'דידה-מכר. קו זה חולף בדרכו ליד בית העמק, אשרת, עמקה ואבו סנאן, ופונה ימינה בצומת ג'ת. ש: האם העובדה שהקו לא יגיע לעכו תקשה על המבקשים לנסוע ברכבת? ת: לא בהכרח. תחנתו הסופית של קו 265 היא תחנת מרכזית המפרץ הנמצאת במרחק דקות הליכה ספורות מקניון "לב המפרץ". בקומה השנייה של הקניון נמצאת תחנת רכבת. ש: מה באשר לגישה למרכזי קניות? ת: הקו הראשי מגיע לקריון. קווים 35 ו-40 מגיעים למרכז ביג בכרמיאל. ש: האם הקווים יפעלו בשבתות ובמועדי ישראל? ת: לא. ש: מהם קווי הלווין שיפעלו בחבל משגב? ת: להלן רשימת הקווים: - קו 35 – כרמיאל-פלך (תחנה מרכזית, צומת כרמיאל, מסעף לבון, מסעף כישור, תובל, פלך – ובחזרה).
- קו 36 – כרמיאל-הר חלוץ (תחנה מרכזית, צומת כרמיאל, מסעף לבון, לבון, הר חלוץ – ובחזרה).
- קו 37 – כרמיאל-צביה (תחנה מרכזית, רחוב החרושת, מרכז קניות "ביג", מסעף שזור, צומת ראמה, ראס אלעין, סלאמה, לוטם, צביה – ובחזרה).
- קו 38 – כרמיאל-מכמנים (תחנה מרכזית, רחוב החרושת, כמאנה, כמון, מכמנים – ובחזרה).
- קו 39 – כרמיאל-טל אל (תחנה מרכזית, צומת כרמיאל, מסעף בענה, מסעף מג'דל כרום, מסעף גילון, גילון, צורית, מסעף אזור התעשיה בר לב, צומת אחיהוד, צומת יאסיף, מסעף ג'דידה-מכר, טל אל – ובחזרה) (ישנה חלופה המתחילה ממסוף התרדיון דרך המועצה המקומית משגב מסעף יובלים, מרכז שורשים, צומת בענה, מסעף מגד לכרום, מסעף גילון, גילון, צורית, מסעף אזור התעשיה בר לב, צומת אחיהוד, צומת יאסיף, מסעף ג'דידה-מכר, טל אל – ובחזרה).
- קו 40 – כרמיאל-חזון (תחנה מרכזית, רחוב החרושת, מרכז קניות "ביג", מסעף שזור, צומת ראמה, מסעף מורן, מורן, צומת חנניה, כפר חנניה, חזון – ובחזרה).
- קו 41 – מסוף 'פארק תעשיות משגב'-יעד (מסוף פארק תעשיות משגב, צומת יובלים, צומת משגב, מועצה אזורית משגב, רקפת, צומת משגב, עצמון, יעד – ובחזרה).
- קו 42 – מסוף 'פארק תעשיות משגב'-אשבל (מסוף פארק תעשיות משגב, צומת יובלים, צומת משגב, מועצה אזורית משגב, צומת משגב, צומת יובלים, יובלים, אשחר, אשבל – ובחזרה)
- קו 43 – מסוף 'פארק תעשיות משגב'-הררית (מסוף פארק תעשיות משגב, צומת יובלים, צומת משגב, מועצה אזורית משגב, צומת יודפת, יודפת, אבטליון, יחד, הררית – ובחזרה).
- קו 44 – מסוף 'פארק תעשיות משגב'-מנוף (מסוף פארק תעשיות משגב, צומת יובלים, צומת משגב, מועצה אזורית משגב, צומת יודפת, קורנית, שכניה, מנוף – ובחזרה).
- קו 45 – מסוף 'פארק תעשיות משגב'-מצפה אבי"ב (מסוף פארק תעשיות משגב, צומת יובלים, צומת משגב, מועצה אזורית משגב, צומת יודפת, מסעף מנוף, מסעף כאוכב אבו אל היגא, מסעף מורשת, מצפה אבי"ב – ובחזרה).
לא ברור מדוע אישר משרד התחבורה לנתיב אקספרס הפעלת קווים שמספריהם זהים לאלה הפועלים באשכול הסמוך של נהריה-מעלות. טוב הייתה עושה החברה אם הייתה קובעת מספרים דו-ספרתיים אחרים (למשל בסדרת 70 ומעלה) באופן שלא יתנגש עם מספרי הקווים שמפעיל אגד ובאופן שלא ייצור בלבול בקרב נוסעיה. ש: מה הסיכויים שהפרויקט יצליח? ת: הכל תלוי בשיתוף הפעולה מצד התושבים. מועצת משגב ידועה כמועצה מתפתחת וכבר שוקדת על מתן פרסום נרחב לקווי התחבורה הציבורית החדשים ולהצבת שילוט בתחנות העצירה. טוב תעשה אם במקביל תעודד את התושבים לזנוח את הנסיעה ברכב פרטי לטובת נסיעה בתחבורה הציבורית. הצלחת הפרויקט הניסיוני עשויה אולי לתת אותותיה על הפעלת תחבורה ציבורית במושבים, בקיבוצים ובכפרים המרוחקים מן המרכז העירוני בשאר חלקי הארץ.
|