עמדות שירות חדשות של מערך ממשל זמין יוצגו מחר (ג', 19.10.10) בכינוס e-gov, ויאפשרו למבקרי הכינוס להתנסות בביצוע פעולות וקבלת שירותים ממשרדי הממשלה באופן מקוון.
עמדות השירות הממוחשבות משפרות את השירות לאזרח ומציעות שירות עצמי מהיר בעזרת ממשק ידידותי ומסך מגע, בלי לעמוד בתור ובלי לחכות לשעות קבלת קהל. עמדות השירות הראשונות הושקו בשנת 2008, הוצבו בלשכות הטאבו ולשכות מנהל האוכלוסין ואפשרו לאזרחים לשלם באופן מקוון אגרת חידוש דרכון ואגרות של רשם המקרקעין. ממשרר האוצר נמסר כי החזון הוא בפריסת אלפי שירותים וטפסים במאות עמדות שירות ברחבי הארץ בחמש השנים הקרובות.
העמדות יופצו בקרוב ברחבי הארץ, ויכללו תמהיל שירותים ותשלומים מקיף ויעיל יותר, ביניהם אפשרויות לחידוש רישיון רכב ורישיון נהיגה, תשלום אגרות לרישום והסדר מקרקעין, תשלום אגרות של רשם החברות ורשם העמותות ושירות חכם לחידוש דרכון.
עמדות השירות פותחו במטרה לסייע לאוכלוסיות שאינן מתמצאות באינטרנט לקבל שירותים מקוונים ללא צורך בנציג שירות. דגש רב הושם בפיתוח ממשקים אינטואיטיביים, תוך שימוש במסכי מגע, כדי לאפשר למשתמש לבצע את הפעולות הרצויות ללא צורך בהדרכה.
פריסת עמדות שירות מקוונות במשרדי הממשלה מאפשרת צמצום של התורים וחיסכון בעלויות, שיפור השירות לאזרח גם מעבר לשעות קבלת קהל ומתן שירותים לקהלי יעד במקומות בהם השירות אינו זמין. כל עמדות השירות מוצבות במקומות נגישים לנכים.
בטווח הארוך, עמדות השירות יציעו מגוון שירותים שונים לאזרח מכל משרדי הממשלה. בעמדת השירות יהיה ניתן לקבל מידע מכל אחד ממשרדי הממשלה, לבצע תשלומים, למלא טפסים ולהנפיק תעודות באופן מקוון לחלוטין ללא נציג וללא ביורוקרטיה. בתוך חמש שנים ייפרסו מאות עמדות במשרדי ממשלה ובמקומות ציבוריים, כמו קניונים ותחנות מרכזיות, שישפרו את השירות לאזרח ואת זמינות משרדי הממשלה.