אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT - Bus Rapid Transit) המסיעים עד 140 נוסעים החלו לנסוע ברחובות ירושלים. מדובר באוטובוסים חדישים שנעים בצירי תנועה מרכזיים וחוצים את העיר לאורכה ולרוחבה.
מסלול האוטובוסים כולל שישה צירי תנועה מהירים המחברים את ירושלים מכל עבריה, מדרך חברון שבדרום העיר ועד רמות שבצפונה, מהר הצופים שבמזרח ירושלים ועד לשכונת גבעת שאול והר נוף שבמערבה. ששת הקווים המהירים יחד עם הרכבת הקלה העתידית יוצרים רשת של שבעה קווים מהירים, שיוזנו על-ידי 42 קווים שכונתיים ויהוו את רשת התחבורה המודרנית והמתקדמת ביותר בארץ.
150 אוטובוסים
עלות הפרויקט נאמדת ב-530 מיליון שקלים והיא כוללת רכישה של 150 אוטובוסים בעלות של כ-300 מיליון שקלים, בנייה של מסלולי תחבורה ציבורית (מת"צים), רכישה והתקנה של עשרות תחנות חדישות ומערכות מידע בזמן אמת.
האוטובוסים המיוחדים ייהנו מתדירות גבוהה, קווים מזינים מהשכונות, עדיפות ברמזורים ולוח זמנים מדויק ואמין.
ציר ראשון - 8 ק"מ
על-פי התוכנית שגובשה על-ידי צוות תוכנית אב ותחבורה ירושלים, ציר התנועה הראשון בו יופעלו האוטובוסים החדישים הוא באורך של 8 קילומטרים ועובר דרך הרחובות: דרך חברון, קרן היסוד, המלך ג'ורג', שטראוס, יחזקאל, שמואל הנביא ו
גולדה מאיר.
לאורך כל הציר נבנה מסלול מיוחד דו-נתיבי לתחבורה ציבורית (מת"צ), המעניק זכות דרך בלעדית לתחבורה הציבורית. במת"צ ינועו האוטובוסים המהירים בתדירות גבוהה של כ-6 דקות בשעות השיא. קווים אלה יתחילו לאסוף נוסעים בשכונות קצה (גילה, רמות, הר חומה, רמת שלמה וארמון הנציב) ואחר כך ימשיכו דרך המת"צ בנסיעה ישירה עד ליעדם.
בתוך חודש - 40 אוטובוסים
קואופרטיב אגד החל בימים אלה להכניס לשירות את 10 האוטובוסים ראשונים מתוך 150 אוטובוסים שנרכשו במימון משרד התחבורה. בתוך חודש ייכנסו לשירות 30 אוטובוסים נוספים וחודש לאחר מכן יגדל מספרם ל-65 אוטובוסים.
מדובר באוטובוסים נמוכי רצפה המתאימים לעלייה ולירידה של נכים ומוגבלים. האוטובוסים הורכבו במפעלי "מרכבים" ו"הארגז" ומצוידים במערכות טכנולוגיות מתקדמות. כל האוטובוסים הם בעלי תקן יורו 5 המתקדם ומאופיינים ברמה נמוכה של זיהום אוויר.
אוטובוס באורך 19 מ'
אורכם של האוטובוסים הוא כ-19 מטרים והם מצוידים בארבע דלתות נוסעים כפולות, דבר המבטיח עלייה וירידה מהירה יותר של נוסעים אל האוטובוס וממנו. באוטובוסים הותקנו מזגני אוויר משופרים ומושבי נוסעים חדישים מייצור מקומי עם ריפוד מודרני ומיוחד. האוטובוסים החדישים הם הראשונים בירושלים שיכללו מערכות תצוגת קו וכריזה לשמות התחנות, דבר שיסייע גם לנוסעים מוגבלים, המתקשים בשמיעה או בראייה.
תחנות האוטובוס המתוכננות לאורך המת"צ הן תחנות מודרניות ומעוצבות. לאורך כל המת"צ עומד לרשות הנוסע לוח מידע אלקטרוני אשר יציג בפניו את זמן ההמתנה שנותר לו לחכות עד להגעת האוטובוס הבא.
בחודשים האחרונים החל משרד התחבורה לקדם תכנון של העדפה ברמזורים גם לאורך צירי הנסיעה של האוטובוסים המהירים, האמורה לתת להם זכות קדימה בצמתים ולקצר את אורך הנסיעה של האוטובוס בכ-30 עד 40 אחוזים.