הצהרתו של שר התחבורה אביגדור ליברמן, כי "אל על היא חברה פרטית שיכולה לטוס בשבת," התקבלה במשרדי הנהלת החברה בנתב"ג, במבוכה בלתי מוסתרת.
לאחר שנים של שמירה קפדנית על קודשי ישראל ובראשם שבת קודש, אין איש יודע שיודע כיצד לאכל את הבום התקשורתי. רק לפני כשבועיים העביר מנכ"ל אל על מיכתב רישמי לעובדי החברה, בו העריך כי נושא טיסות השבת יוכרע אי שם במהלך 2005.
עתה קובע שר התחבורה, אביגדור ליברמן, כי "מבחינתי אל על היא חברה פרטית לכל דבר ועניין, ואם היא תחליט, היא יכולה לטוס כבר בשבת הקרובה".
יו"ר דירקטוריון אל על, מיכאל לוי, ומנכ"ל החברה הופתעו מדברי השר הממונה, שהינו מבחינה משפטית נציג הבעלים עלי אדמות. אם יטיף לחילול שבת בשחקים, יש להעמיד את הדבר לבחינת עלות - תועלת קפדנית.
טיסות שבת יקדמו את השיווק בקרב קהלי יעד מסויימים, אך ללא ספק יגרמו בעיות בקרב הקהל המקפיד על שמירת מיצוות התורה וחוקיה. כאשר עוסקים בדיני נפשות ובתעופה אוירית מסוכנת, יש לקחת את כל הגורמים בחשבון.
על-פי אותו הגיון, אומרים בכירים באל על ל-Nfc, אין מניעה כי בסיפון העליון של המטוס, יכניס הפרסר (כלכל) לתנור המיקרו-גל שבגאלי (מטבח) המחלקה הראשונה, מגשי קסרול (מנה חמה), המהבילים מאדי שרימפס (חסילונים) ברוטב חמאה ושום.
מבוכה לא פחותה נירשמת בקרב אנליסטים המתבקשים להסביר את השינוי בערך המניה מאז שיקפה שווי חברה בן 55 מיליון דולר, למחיר של 90 אגורות המשקף שווי של כ-75 מיליון דולר.
האם המקטרגים יאלצו לאכול את הכובע הבלתי כשר? חישוב מחיר המניות והאופציות כרגע בבורסה מעיד על זינוק של 43% במחיר המניות.