חברת הביטוח אליהו זכתה במקום הראשון בסקר שביעות רצון של סוכני הביטוח, זו השנה החמישית ברציפות. כך קובע סקר שנערך בחודש שעבר בין 700 סוכנים, חברי לשכת סוכני ביטוח. הכשרת הישוב ביטוח הגיעה למקום השני. אליהו והכשרה-ביטוח מובילות בפער גדול לעומת כל החברות האחרות, כמפורט בהמשך הידיעה.
חברת שומרה, בשליטת מנורה, הגיעה למקום הראשון בין החברות הקטנות. ממצאי הסקר הוצגו היום (ג', 2.11.10), בכינוס סוכני הביטוח האלמנטרי, הנערך באילת מטעם הלשכה.
יושב-ראש הוועדה לביטוח אלמנטרי, יעקב צרפתי, שהציג את הממצאים, מסר כי הסקר נערך בין 3 ל-5 באוקטובר בין 700 סוכנים חברי הלשכה, המהווים כ-20% מכלל החברים בלשכה. הסקר נערך טלפונית על-ידי מכון המחקר של רפי סמית.
הסוכנים התבקשו להשיב על שורת שאלות בנוגע לשביעות רצונם מחברות הביטוח בנושאים שונים, כגון יחס עובדי החברה לסוכן, הגינות בטיפול בתביעות, מהירות הטיפול, גמישות לגבי תביעות שונות והמצב הטכנולוגי של החברה.
בסיכום התברר כי 92% מהסוכנים מרוצים מאליהו, ו-91% מרוצים מהכשרת הישוב ביטוח, הנמצאת בשליטת
אלי אלעזרא. לגבי שתי החברות, זהו שיפור לעומת הסקר של אשתקד.
כל החברות האחרות מפגרות בהרבה אחרי שתי המובילות. שיעור שביעות הרצון מהן הוא: איילון 66%, הראל 65%, מנורה 64%, מגדל 62%, כלל ביטוח 59%, הפניקס 52%. לגבי איילון, מגדל והפניקס, נרשמה ירידה משמעותית בשביעות הרצון לעומת אשתקד.
הנתונים לגבי החברות הקטנות נבדקו בנפרד. כאמור, שומרה מובילה בשביעות הרצון, וגברה על שלמה ושירביט.
הסקר גם בדק כמה מבין סוכני הביטוח עובדים עם כל חברה (כחברה עיקרית או שנייה). מתברר, כי 34% מסוכני הביטוח עובדים עם הראל, ו-30% עובדים עם כלל. המצב לגבי יתר החברות הוא: הפניקס - 28%, מנורה - 26%, מגדל - 15%, הכשרת הישוב - 12%, אליהו- 11% , איילון - 11%, שומרה - 8%, שלמה - 3%, שירביט - 2%.
כתב News1 מעיר:
- מגדל היא אומנם חברת הביטוח הגדולה בישראל, אך היא מתרכזת בעסקי ביטוחי חיים ופנסיה, ופעילותה בענפי הביטוח האלמנטרי קטנה יחסית;
- הממצאים הם צל"ש להכשרת הישוב, שאף כי היא חברה קטנה, אחד מכל שמונה סוכנים במדינה עובד איתה;
- שלמה פעילה כרגע רק בענף ביטוח הרכב, ולכן רק חלק קטן מהסוכנים עובדים איתה;
- אין ממצאים לגבי החברה לביטוח חקלאי, מאחר שהיא עובדת בעיקר עם ההתיישבות העובדת, ישירות ולא דרך סוכנים.