ועדת השרים לענייני הפרטה, בראשות שר האוצר
יובל שטייניץ, החליטה (יום ב', 6.12.10) פה אחד להפריט את חברת נמל אילת באמצעות מכירת כל אחזקות המדינה בחברה.
ועדת השרים להפרטה החליטה למכור 100% ממניות המדינה בחברת נמל אילת בדרך של מכירה פרטית, למשקיע או לקבוצת משקיעים מהארץ או מחו"ל, בהתאם להסכמי הרפורמה אשר נחתמו בשנת 2005. בנוסף, הוחלט כי במסגרת בחירת הרוכש, רשות החברות תשקול ותתחשב, בין היתר, בניסיונו של המשתתף בהליך המכירה בהפעלת טרמינלים נמליים בחו"ל.
הוחלט בנוסף, כי בהתאם לחוק רשות הספנות, שר התחבורה ישראל כץ, בהסכמת שר האוצר, יאריך את כתב ההסמכה של החברה לתקופה של 15 שנים ממועד מכירת מניות החברה לרוכש, עם אופציה להארכה נוספת של 10 שנים.
כמו-כן, ועדת השרים לענייני הפרטה החליטה להסמיך את רשות החברות הממשלתיות לבצע את כל הפעולות הנדרשות לביצוע ההפרטה. הוחלט כי רשות החברות הממשלתיות תהיה רשאית, לפי שיקול דעתה, להורות לחברת הנמל לבצע או להימנע מביצוע של כל פעולה או התקשרות, אשר לדעת הרשות נחוצה לצורך ביצוע החלטה.
שר האוצר ציין כי הפרטת חברת נמל אילת מהווה נדבך מרכזי בהפרטת הנמלים, ביישום הרפורמה בנמלים משנת 2005 ובעידוד התחרות בענף הנמלים. "נמל אילת הינו נמל אסטרטגי המהווה שער דרומי של מדינת ישראל ופיתוחו יביא לשגשוג הדרום והעיר אילת בפרט", הדגיש שטייניץ.
מנהל רשות החברות הממשלתיות, רו"ח דורון כהן, הוסיף כי מטרת הפרטת חברת נמל אילת היא לגרום לפיתוח מואץ של הפעילות הנמלית והלוגיסטית בעיר אילת וסביבתה על-ידי גורם פרטי שיש לו את היכולות לכך והוא מתמחה בהפעלת טרמינלים.
נמל אילת משנע כ-6% מהיקף הסחר הימי בישראל, כאשר המטען העיקרי ששונע בשנה האחרונה היה ייבוא של כ-140,000 כלי רכב, המהווים כ-65% מהיקף הפעילות בנמל, וייצוא פוספטים של בהיקף של כ-2.4 מיליון טון. סך ההכנסות של הנמל בשנת 2009 עמד על כ-100 מיליון שקלים, מתוכם נרשם רווח נקי של כ-20 מיליון שקלים. בנמל מועסקים כ-130 עובדים.